نير ، اردبيل - نماينده مردم اردبيل ، نير ، نمين و سرعين در مجلس شوراي اسلامي گفت: تقاضاي بخشودگي جرايم وام هاي زلزله تقديم رييس جمهوري شده است.

دكتر منصور حقیقت پور روز شنبه در نشستی با جمعی از مردم نیر در مسجد جنت سرای این شهر افزود: امید می رود با موافقت مقام های ذیربط مردم مناطق زلزله زده این استان از مشكلات ناشی از عدم پرداخت وام های زلزله رهایی یابند و به راحتی بتوانند ضمن پرداخت اصل بدهی خود از دریافت سایر تسهیلات نیز محروم نشوند.

زلزله سال 75 در اردبیل واحدهای مسكونی دهها روستا در مناطق اردبیل ، نیر و سرعین را تخریب كرد. تمامی روستاهای زلزله زده پس از مدتی بازسازی شدند .

وی همچنین با اشاره به این كه تلاش می شود مردم ولایت مدار استان اردبیل در تهران با مقام معظم رهبری دیدار داشته باشند، گفت: اگر در این عرصه موفق باشیم از حضرت آقا درخواست خواهیم كرد این دیدار هر سال در تقویم سالانه نهاد معظم رهبری گنجانده شود.

وی در زمینه طرح های عمرانی شهرستان نیر افزود: تلاش می شود دانشكده داروسازی دانشگاه محقق اردبیلی كه به شهرستان نیر اختصاص یافته در این منطقه احداث شود.

وی از اختصاص 30 میلیارد ریال اعتبار برای اصلاح شبكه برق شهرستان نیر خبر داد و گفت: در بخش راههای ارتباطی و مواصلاتی این شهرستان مشكلاتی وجود دارد كه این موضوع به زودی با حضور مدیركل راه و شهرسازی پیگیری می شود.

وی همچنین به پیگیری مسایل مربوط به حوزه شبكه بهداشت و درمان شهرستان نیر اشاره كرد و افزود: مشكلات ورزشی شهرستان نیر در آینده بسیار نزدیك حل می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، دكتر منصور حقیقت پور نماینده مردم منطقه در شورای اسلامی سپس از طرح های گردشگری شهرستان نیر بازدید كرد.

وی با حضور در آبگرم سقزچی نیر گفت: این پروژه كاملا راكد باقی مانده و مسوولان شهرستان و استان باید ضمن خلع ید از مجری این طرح نسبت به جایگزینی سرمایه گذار جدید اقدام كنند.

وی در بازدید از مجتمع آبدرمانی قینرچه نیر با تقدیر از مدیر عامل امور آب استان و پیگیری مسوولان شهرستان اظهار داشت: این مجتمع نارسایی هایی دارد كه برای جلوگیری از حوادث احتمالی باید نسبت به رفع این مشكلات و نارسایی ها اقدام شود.

دكتر منصور حقیقت پور اظهار امیدواری كرد پروژه های نیمه تمام گردشگری پیگیری شده و با مساعدت نمایندگان مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی منتج به نتیجه شود.

7116/594/593