كاشان- رييس مركز رسيدگي به امورمساجد شهرستان كاشان گفت: تقويت كاركرد مساجد منجر به گسترش فرهنگ اسلامي و انسجام مسلمانان مي شود.

حجت الاسلام 'رحمت الله نوروززاده'، ‌روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، به جایگاه مساجد در دین اسلام اشاره كرد و اظهار داشت: مساجد در دین مبین اسلام از جایگاه بسیار والایی برخوردار بوده و مركز اصلی تربیت انسانها به حساب می آیند.

وی افزود: با توجه به نقش مساجد در تقویت ابعاد دینی و اعتقادی افراد و همچنین تاثیر آنها در بازدارندگی جوانان و نوجوانان از گرایش به سمت بزهكاری و ناهنجاری ها، لازم است تا مسوولان توجه ویژه ای به امور مساجد داشته باشند.

وی، شمار مساجد كنونی كاشان را 530 مسجد ذكر و تاكید كرد: 220 مسجد در شهر كاشان و بقیه در روستاها و شهرهای تابعه این شهرستان واقع شده است.

رییس مركز رسیدگی به امورمساجد شهرستان كاشان تصریح كرد: از این تعداد، 290 مسجد نیز هم اكنون در حال تكمیل ساختمان هستند كه 45 درصد آنها بالای 80 درصد پیشرفت فیزیكی دارند.

حجت الاسلام نوروززاده، شمار مساجد در حال ساخت این شهرستان از محل كمك های مردمی را 25 مسجد برشمرد و خاطرنشان كرد: 15 مسجد در مناطق روستایی و بقیه در شهر كاشان در حال احداث است.

وی یادآور شد: از مجموع مساجد كاشان، در 332 مورد برنامه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و هنری فعال بوده و در آن نماز جماعت اقامه می شود.

وی بیان كرد: هم اكنون، 252 كانون فرهنگی در مساجد این شهرستان فعال است.

21 آگوست(31 مرداد ماه ) از سوی سازمان كنفرانس اسلامی به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شده است.

1724/7428