تبريز- رييس كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان آذربايجان شرقي گفت: مربيان اين كانون براي كودكان زلزله زده قصه مي گويند.

حجت الاسلام الیاس ابراهیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر اتفاقی كه می افتد نهادهای ذیربط به تبع مسوولیت خود موظف به ارایه خدمات هستند و كانون پرورش فكری نیز متولی امور فرهنگی در زمینه كوكان است.

وی اظهاركرد: در حوادثی از قبیل زلزله آسیب پذیری تنها در بعد جسمی نیست، بلكه ابعاد روحی حادثه به خصوص در كوكان عمیق تر است و كانون پرورش فكری كودكان در پی كاهش آلام روحی كودكان و آماده سازی آنان برای ورود به جامعه است.

ابراهیمی گفت: حضور مربیان كانون در مناطق زلزله زده باعث تسكین روحی كودكان شده و آنها را برای ورود به زندگی شیرین یاری می رسانند.

وی محور برنامه های كانون پرورش فكری كودكان در مناطق آسیب دیده را پخش فیلم، اجرای نمایش و قصه گویی خواند و گفت: 21 مربی قصه گو به مدت یك ماه در قالب گروه های امداد فرهنگی سیار در منطقه فعالیت خواهند كرد.

ابراهیمی خاطرنشان كرد: مراكز كانون در تمام استانها برای اعزام مربی و ارایه خدمات اعلام آمادگی و همكاری كامل كرده اند و ما با توجه به تاثیر گذاری و انس بیشتر مربیان همزبان با بچه ها فقط از سه استان زنجان، اردبیل و آذربایجان غربی دعوت كرده ایم.

رییس كانون پرورش فكری كودكان تعداد پایگاه های امداد فرهنگی را 9 پایگاه سیار و ثابت ذكر كرد و افزود: به خاطر پراكندگی و گسترش منطقه پایگاه های سیار در مناطق روستایی فعالیت های فرهنگی اعم از توزیع كتاب، اجرای نمایش و قصه گویی را انجام خواهند داد.

ابراهیمی به حضور مدیر عامل كانون پرورش فكری كودكان در منطقه و بازدید از كودكان و منطقه زلزله زده اشاره كرد و گفت: حضور مدیر عامل كانون نشانگر توجه جدی كانون به كودكان و امید بخشی به آنان است.

عصر روز شنبه 21 مردادماه دو زمین لرزه به بزرگی 6.2 و شش درجه در مقیاس امواج درونی زمین ریشتر شهرستان‌های اهر، ورزقان و هریس در آذربایجان شرقی را لرزاند.

این سه شهرستان به ترتیب با 150 و 50 و 62 هزار نفر جمعیت در 116، 97 و 110 كیلومتری شمال شرقی تبریز مركز استان قرار دارند.

587/704