بيرجند - رئيس بيمارستان وليعصر(عج) بيرجند، متوسط درصد اشغال تخت را در اين بيمارستان 72 تا 73 درصد اعلام كرد و گفت: هم اكنون 270 تخت در اين بيمارستان فعال است.

'غلامحسین محمودی راد ' روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی، تعداد بیماران ورودی به اور‍انس و درمانگاه عمومی این بیمارستان را سالانه 95 هزارنفر ذكر كرد و افزود: سال گذشته بیش از 24 هزار بیمار در این بیمارستان بستری شدند.

وی ظرفیت این بیمارستان را 224 تخت مصوب ذكر كرد و ادامه داد: در برخی شرایط زمانی تعداد تختهای فعال به 315 تخت نیز رسیده است.

وی با اشاره به نیاز دستگاه MRI این بیمارستان به شار‍ژ هلیوم برای فعال شدن مجدد گفت: در صورت عملی شدن تعهدات شركت وارد كننده این گاز امیدواریم تا چند روز آینده شاهد راه اندازی مجدد این دستگاه باشیم.

وی یادآور شد: بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند در اولویت وزارت بهداشت برای تامین این گاز بوده كه در این راستا مبلغی به حساب شركت ذیربط واریز شده است.

وی با بیان اینكه بطور متوسط در شبانه روز 30 تا 40 بیمار برای انجام MRI در این بیمارستان پذیرش می شدند ادامه داد: بیماران نباید نگران تاخیر در راه اندازی این دستگاه باشند زیرا ابزارهای دیگری برای تشخیص بیماریها وجود دارد.

محمودی گفت: طی 10 ماهه گذشته بیش از 300 جراحی عمل قلب در این بیمارستان انجام شده است.

وی از راه اندازی كلنیك وی‍ژه در این بیمارستان از سالجاری خبر داد و گفت: در این كلینك بیماران می توانند از خدمات فوق تخصص گوارش ، فوق تخصصی جراحی قلب ، نوزادان ، سرطان و خون ، متخصص داخلی و قلب بهره مند شوند.

رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند با اشاره به وجود 12 تخت در این بیمارستان مربوط به شیمی درمانی بیماران سرطانی در دو قسمت بستری و سرپایی افزود: علاوه بر این بخش مراقبت ویژه اطفال و 15 تخت مراقبت نوزادان در بیمارستان فعال می باشد.

محمودی راد، ارائه آموزش به مادران باردار برای سوق دادن آنها به سمت زایمان فیزیولوژیك و طبیعی به جای سزارین را از دیگر فعالیتها در این بیمارستان ذكر كرد و گفت: اضافه شدن پزشك متخصص مقیم، پزشك عمومی بصورت 24 ساعته و هشت نیروی پرستار در اورژانس بیمارستان از دیگر این خدمات است.

وی ضریب نیروی پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی را یك نفر در این بیمارستان اعلام كرد و گفت: این ضریب نسبت به مجموع نیروهای موجود در بیمارستان 3/2 می باشد.

وی تعداد نیروهای فعال در این بیمارستان اعم از رسمی و قراردادی را 620 نفر اعلام كرد و گفت: از این تعداد 270 نفر نیروی پرستار فعال در این مركز درمانی می باشند.665/110