زنجان - رييس پليس راه استان زنجان با اشاره به كاهش 15 درصدي تلفات انساني ناشي از تصادفات جاده اي اين استان در چهار ماهه نخست سال جاري نسبت به مدت مشابه پارسال، گفت: اين استان در كاهش تلفات انساني تصادفات جزو پنج استان برتر كشور است.

عبدالعلی رشتیانی روز دوشنبه در حاشیه نمایشگاه دولت مهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس آمارهای موجود میزان كشته های ناشی از تصادفات جاده ای استان زنجان در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن 10 درصد و سال 89 در مقایسه با سال 88 بیش از چهار درصد كاهش دارد.

وی اظهار داشت: چهار ماهه نخست امسال 17 نفر بر اثر تصادفات در محورهای مختلف استان زنجان جان خود را از دست دادند.

رییس پلیس راه استان زنجان خاطرنشان كرد: 40 درصد تصادفاتی كه در سطح این استان رخ داده خودروها واژگون شدند.

رشتیانی تصریح كرد: خستگی و خواب آلودگی رانندگان خودروها، عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت مطمئنه از عمده دلایل تصادفات جاده ای استان زنجان می باشد.

وی با اشاره به حادثه خیز بودن جاده ترانزیت زنجان – تبریز افزود: علیرغم تلاشهای اداره راه و شهرسازی متأسفانه برخی نواقصات در این محور مشاهده می شود به طوری كه 18 درصد تصادفات استان در این محور اتفاق می افتد.

وی احداث جاده ترانزیت زنجان- تبریز و دو بانده كردن این محور را از مصوبات سفر ریاست جمهوری به زنجان ذكر كرد و افزود: این جاده به دلیل واقع شدن در محور مواصلاتی استانهای غربی و جنوب غربی كشور همواره حادثه خیز می باشد.

رییس پلیس راه استان زنجان گفت: علیرغم كاهش چهار درصدی میزان كشته شدگان ناشی از تصادفات در جاده ترانزیت زنجان – تبریز میزان تصادفات در این محور بالاست و این امر توجه بیش از پیش مسوولان مربوطه را می طلبد.

وی كاهش میزان تلفات انسانی در تصادفات استان زنجان را ناشی از فرهنگ سازی در بین اقشار مختلف مردم و هم چنین همكاری مطلوب مردم با پلیس دانست.

رییس پلیس راه استان زنجان بر استفاده رانندگان و سرنشینان خودروها از كمربند ایمنی و رعایت سرعت مجاز توسط رانندگان خودروها تأكید كرد و گفت: رانندگان باید در حالت خستگی و خواب آلودگی از رانندگی در جاده ها به جد پرهیز كنند تا كم توجهی و بی دقتی آنها به مسایل ایمنی منجر به سانحه ای نشود.

رشتیانی با بیان اینكه میزان تصادفات موتورسواران در استان زنجان بالاست، بر استفاده راكبین موتور سوار از كلاه ایمنی تأكید و اظهار كرد: در صورت مشاهده عدم رعایت موارد ایمنی توسط موتورسواران با آنها برخورد جدی خواهد شد.

خ – م / 522