كرمانشاه - رييس پليس راهور انتظامي استان كرمانشاه، اجراي طرح پاركبان در برخي معابر شهر كرمانشاه را موفقيت آميز خواند و گفت: درصدديم اين طرح را در خيابان هاي مدرس، سه راهي نواب صفوي و شريعتي نيز اجرا كنيم.

سرهنگ 'غلامرضا امیدی' روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بعد از اتمام ماه رمضان، حجم ترافیك شهر كرمانشاه افزایش یافته است و به همین دلیل اجرای مرحله دوم طرح تابستانی پلیس راهور از 25 مرداد آغاز شده و تا هفتم مهر ماه امسال ادامه پیدا می كند.



وی بر لزوم احداث پاركینگ های متعدد در هسته مركزی شهر كرمانشاه تاكید كرد و گفت: متاسفانه با وجود اعمال جرایم سنگین، شاهد پارك دوبله وسایل نقلیه در شلوغ ترین خیابان های شهر همچون خیابان مدرس هستیم، این امر نشان دهنده لزوم احداث پاركینگ در معابر پر تردد این شهر است.



سرهنگ امیدی، 70 درصد از كشته شدگان حوادث رانندگی درون شهری استان بخصوص در شهر كرمانشاه را عابرین پیاده عنوان كرد و اظهار داشت: یكی از مشكلات ما در واقع عدم توجه عابرین پیاده به مقررات راهنمایی و رانندگی است كه مشكلات زیادی را به همراه دارد.



وی تاكید كرد: نقاط پر ترددی همچون بلوار هوانیروز، ده پهن و حتی بلوار شهید بهشتی دارای رقم بالایی از حوادث منجر به فوت عابرین پیاده هستند كه لازم است در این نقاط با نصب پل های روگذار با پله های برقی زمینه كاهش حوادث رانندگی منجر به فوت عابرین پیاده را فراهم كنیم.



رییس پلیس راهور استان كرمانشاه از عدم نصب حفاظ و نرده گذاری معابر و خیابان های پر تردد در محدوده پل های عابر پیاده شهر كرمانشاه انتقاد كرد و گفت: نبود نرده و حفاظ موجب می شود تا عابرین، عبور از سطح سواره رو را به تردد از روی پل ترجیح دهند كه این مساله باعث ایجاد خطرات جانی برای آنها می شود.



سرهنگ امیدی افزود: طرح نرده كشی و نصب حفاظ محدوده پل های روگذر در تمام نقاط شهر اكنون در دستور كار متولیان امر است ولی باید مردم را هم مجاب كنیم بمنظور حفظ ایمنی خود، از پل های عابر پیاده برای طی كردن عرض معابر پر تردد استفاده كنند.ك/3

571/567