تهران - نماينده اقليم كردستان عراق در ايران روز جمعه گفت: هيچ كشوري حق دخالت در مسايل اين اقليم را نداشته و هر گونه دخالتي در اين خصوص را محكوم مي كنيم.

ناظم عمر دباغ'، در یك گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: حكومت اقلیم كردستان عراق در چارچوب سیاست های دولت این كشور حركت كرده و نمی توانیم سیاستی را اتخاذ كنیم كه خلاف آن باشد.

وی افزود: با همان سیاست، طرفدار حل مشكلات مردم در كشور خودمان هستیم و تمام دخالت ها را محكوم می كنیم و هیچ كشوری نمی تواند در امور كشور دیگر دخالت كند.

دباغ تلاش اقلیم كردستان عراق را در جهت دسترسی مردم كرد به حقوق مسلم خود دانست و گفت: حكومت اقلیم كردستان تامین رفاهیات مردم كرد را دنبال می كند.

وی تصریح كرد: حقوق مردم كرد در چارچوب قانون اساسی كشور عراق وجود دارد و از طریق قوانین موجود، حقوقی چون آزادی شركت در انتخابات، تكلم به زبان خود و مسایل دمكراتیك مردم كرد دنبال می شود.

دباغ همچنین حضور منافقین در اقلیم كردستان عراق را كذب محض دانست و گفت: كردها یكی از اقوام عراقی هستند كه از روز اول سیاست منافقین را محكوم كردند، چرا كه آنها در سركوب 'انتفاضه' مردم كرد نقش داشتند.

645** 1506