يزد - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد گفت: دينداري بايد در سطح مراكز آموزش عالي و دانشجويان روز به روز تقويت شود .

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا ، آیت الله ' محمد رضا ناصری ' در در جلسه مشترك روسای دانشگاه ها و مسئولان دفاتر نهاد مقام معظم رهبری استان بر تقویت دینداری دانشجویان و ضرورت هدفمندسازی علم در دانشگاه ها تاكید كرد.

وی اضافه كرد: مسئله ای كه باید دغدغه خاطر همه باشد و حرف اسلام و قرآن و هدف اصلی خلقت نیز هست، مسیر تكاملی بشر به سوی خداست.

امام جمعه یزد با بیان اینكه در اسلام ، تزكیه مقدم بر تعلیم است، افزود: اگر انسانها راهی را انتخاب كنند كه به مقصود الهی نرسند به بیراهه رفته و سیر قهقرایی داشته اند.

وی با مقایسه جامعه امروز ایران با دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی خاطر نشان كرد: در دوران طاغوت وضع خیلی بد بود و

با پیروزی انقلاب امام آمد و ما را روشن كرد كه می توانیم و سایه شوم استعمار و استثمار از سر ما رفع شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزدبا اشاره به پیشینه انقلاب فرهنگی در دانشگاه ها گفت: آن اوایل انقلاب، وقتی دانشگاه ها تعطیل شد و امام هم نسبت به آن رضایت داشتند تا انقلاب فرهنگی در دانشگاه ها صورت پذیرد، سفارش امام این بود كه دانشگاه باید اسلامی شود.

ناصری در ادامه به موضوع حجاب اشاره و تأكید كرد: باید دانشجو فلسفه حجاب را بداند و در درون معتقد به خدایی بودن و حجابش بشود.

وی گفت: دانشجویان باید یاد بگیرند كه برای حفظ شخصیت و مصونیت از هرگونه سوء استفاده و دور نشدن از قرب الهی باید حجاب داشته باشند .

امام جمعه یزد با بیان اینكه روسای دانشگاه های ما افراد متدین و مومن و خداشناسی هستند تصریح كرد: در دانشگاه ها نمی توان دست روی دست گذاشت، جوان های ما طینت پاكی دارند و وجودشان نورانی است و ما باید بیندیشیم تا چه كار كنیم كه بستر عصیان و نافرمانی به خدا كم شود.

ناصری گفت: در دانشگاه باید كاری كنیم كه زمینه رشد و توجه به خدا باشد، ما بستر گناه را فراهم نكنیم و با ظرافت تمام معنویت و دین آنها را حفظ كنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در پایان با تاكید بر این كه در دانشگاه ها باید به دانشجویان دیندار بها بدهیم، اظهار داشت: اكثر بودجه دانشگاه باید صرف دینداری دانشجویان شود و بدانیم همه ما مسئول هستیم.

در این دیدار همچنین تعدادی از از مسئولان دانشگاه های استان به بیان دیدگاه های خود پرداختندك2

7536/1968