چناران - جانشين رييس پليس راهنمايي و رانندگي خراسان رضوي از فعاليت110 مركز آموزش رانندگي در اين استان خبر داد.

سرهنگ حمید رضا گرایلی روز سه شنبه در مراسم افتتاح مركز تعویض پلاك خودرو در چناران افزود: 30 آموزشگاه تعلیم رانندگی دیگر نیز دراین استان راه اندازی خواهد شد.

وی گفت: در سال گذشته نزدیك به 450 هزار نفر در آزمونهای عملی و نظری این آموزشگاه ها شركت كردند كه از این تعداد برای 130 هزار نفر گواهی نامه صادر شده است.

وی اظهار داشت: 18 مركز تعویض پلاك خودرو در مشهد و 18 مركز نیز در دیگر شهرستان های استان و سه مركز شماره گذاری موتورسیكلت خدمات راهنمایی و رانندگی را به شهروندان ارایه می دهد.

او افزود: با راه اندازی مركز تعویض پلاك خودرو چناران، هم اكنون شهرستان فریمان تنها شهرستان استان خراسان رضوی است كه فاقد این مركز می باشد.

وی گفت: در سال گذشته بیش از 553 هزار خودرو در این استان پلاك گذاری شده كه این رقم در چهار ماه سال جاری 275 هزار عدد بوده است.

وی افزود: علاوه برآن در سال گذشته بیش از 202 هزار تعویض پلاك خودرو در 36 مركز استان انجام شد.

وی راه اندازی مراكز تعویض پلاك و معاینه فنی را در سطح شهرستانهای استان در راستای كاهش رفت و آمد غیرضروری شهروندان به مركز استان دانست و خاطر نشان كرد: موسسه راهگشا وابسته به بنیاد تعاون ناجا در گسترش مراكز خدمات راهنمایی و رانندگی در شهرستانها مشاركت بسیار مناسبی داشته است.

هم اكنون در شهرستان چناران یك مركز معاینه فنی، دو آموزشگاه رانندگی خودرو و یك مركز آموزش موتورسیكلت فعال است./2

/7504 /664