تهران- كتاب تركه هاي درخت آلبالو نوشته اكبر خليلي پس از 26 سال از نخستين چاپ،بار پس از چاپ مجدد از سوي بنياد ادبيات داستاني با حضور تعدادي از كارشناسان رونمايي مي شود.

به گزارش ایرنا از بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان،این اثر دوشنبه -27 شهریور- با حضور سهیلا عبدالحسینی، احمد شاكری و سید وحید جلیلی نویسندگان و كارشناسان معاصر این حوزه در بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان برگزار خواهد شد.

تركه های درخت آلبالو داستان زندگی پسری كه پدرش به خاطر ترساندن و فرمانبرداری او همیشه از تركه های درخت آلبالو استفاده می كرده است. پسر تحت تعلیم پدر در جوانی وارد ارتش می شود و پس از انقلاب در منطقه كردستان با كومله و دمكرات ها درگیر می شود به درجه سرهنگی می رسد.

وی با شروع جنگ تحمیلی به جبهه می رود و همگام با دیگر رزمندگان می جنگد به طوری كه در آزادسازی سنندج از دست ضدانقلابیون عراقی نقش به سزایی دارد. اما قبل از آزادی به شهادت می رسد.

این اثر سالها پیش در 500 صفحه منتشر شد ، یكی از دلایل ایجاد وقفه در انتشار آن حجیم بودن اثر است، انتشارات عصر داستان وابسته به بنیاد ادبیات داستانی این كتاب را در 399 صفحه با ویراستی جدید با بازنگری نویسنده تجدید چاپ كرده است .

فراهنگ **1630**