شيراز- مدير عامل شركت آب منطقه اي استان فارس گفت: براي تامين آب شرب مردم شهر خرامه از سد درودزن آمادگي كامل داريم و با تمام توان سعي مي كنيم مشكل آب شرب مردم اين منطقه بر طرف شود.

مهندس حمید رضا دهقانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت : تامین آب شرب اولویت اصلی و اساسی ما است و هر جا دغدغه ای برای تامین آب شرب وجود داشته باشد در صورتیكه محلی برای استفاده از آب سدها باشد این امكان را فراهم می كنیم كه آب شرب مردم تامین شود .

وی ادامه داد : بر اساس طرح ارائه شده اختصاص حدود 15 میلیون متر مكعب آب در سال از محل سد درود زن برای تامین آب شرب شهر خرامه مصوب شده و از لحاظ اختصاص این میزان آب جای بحث و نگرانی نیست.

مدیر عامل شركت آب منطقه ای استان فارس با اشاره به تذكر نماینده مردم خرامه، سروستان و كوار در مجلس مبنی بر رعایت عدالت در توزیع آب رودخانه كـر و موضوع تخصیص 30 میلیون متر مكعب آب این رودخانه در بالا دست سد ملا صدرا برای كشاورزی گفت: اختصاص این میزان آب برای آبادانی اراضی شیب دار منطقه یاد شده بوده و مشروط به مشاركت و سرمایه گذاری از طرف مردم و افرادی است كه با احداث سد ملا صدرا اراضی آنان دچار آسیب شده است.

وی اظهارداشت: درعین حال هنوز این مشاركت انجام نشده و این میزان آب نیز در اختیار این افراد قرار نگرفته است.

مهندس دهقانی گفت: توسعه طرح های آب و خاك و تامین آب در استان فارس نیاز به اختصاص اعتبارات بیشتر دارد چرا كه این استان سالهاست با خشكسالی مواجه شده و زیان های خشكسالی در استان فارس بسیار بیشتر از نقاط دیگر كشور است در حالیكه اعتبارات جبران خشكسالی دراین استان چندان چشمگیر نیست.

وی افزود: این وضعیت می طلبد كه نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگیری و مساعدت بیشتری برای اختصاص اعتبارات به این استان داشته باشند .

وی ادامه داد: امید است با لطف الهی و تداوم بارندگی و رفع خشكسالی و همچنین با اعمال مدیریت مصرف و اعمال صرفه جویی در مصرف آب شاهد كاهش مشكلات و خروج از شرایط بحرانی كمبود آب باشیم.

نماینده مردم سروستان ، خرامه و كوار در مجلس شورای اسلامی اخیرا در تذكری به وزیر نیرو خواستار رعایت عدالت و تامین آب شرب و كشاورزی در این منطقه شده بود.

داریوش اسماعیلی با اشاره به خشكسالی در حوزه انتخابیه خود تاكید كرد: وزارت نیرو آب آشامیدنی رودخانه كُر را عادلانه توزیع كند.

وی در ادامه تذكر خود پیرامون آب شرب حوزه انتخابیه تاكید كرد: طرحی كه از ناحیه مدیران استان تدوین شده از طرف وزارتخانه حمایت شود تا مشكل آب شرب مردم حل شود.

این شهرستان با 60 هزار نفر جمعیت به مركزیت شهر خرامه با 23 هزار نفر جمعیت در فاصله 80 كیلومتری شمال شرق شیراز در استان فارس واقع است .ك/3

677/681