ماكو، اروميه - عمليات ساختماني مسجد بازارچه مرزي ماكو روز چهارشنبه با حضور استاندار آذربايجان غربي، معاون وزير راه و شهرسازي و مسوولين و مقامات محلي آغاز شد.

این مسجد كه در داخل مجموعه بازار مرزی قرار گرفته در زمینی به مساحت 800 متر مربع ساخته می شود.

استاندار آذربایجان غربی كه در هفتاد و هفتمین سفر شهرستانی خود روز چهارشنبه وارد ماكو شده است به همراه معاون وزیر راه و شهرسازی از مراحل مختلف اجرایی بازارچه مرزی ماكو نیز بازدید كرد.

بازارچه مرزی ماكو در زمینی به مساحت 22 هزار متر مربع با 250 میلیارد ریال سرمایه گذاری با مشاركت بخش خصوصی و دولتی در حال ساخت است.

این بازارچه كه به منظور توسعه فعالیت های تجارت مرزی و اشتغالزایی ساخته می شود، دارای 400 باب مغازه، رستوران، پاركنیگ خودرو به ظرفیت دو هزار دستگاه، بخش های خدماتی رفاهی و مسجد می باشد.

وحید جلال زاده در این بازدید ضمن تاكید بر اجرای هر چه سریع تر این پروژه مهم و اثرگذار ، لزوم استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی برای توسعه فعالیت های اقتصادی را یاد آور شد.

بازارچه مرزی ماكو در منطقه 'ساری سو' و در كنار مرز ایران و تركیه ساخته می شود كه در زمان بهره برداری افزون بر یكهزار نفر در این بازارچه به كار تجارت و بازرگانی مشغول خواهند شد.

منطقه ساری سو ماكو به واسطه چشم اندازهای طبیعی زیبا و دلنواز، آب و هوای مطبوع، علاوه بر ظرفیت های زیادی كه در بخش اقتصادی و اشتغالزایی ایجاد خواهد كرد، به یكی از مناطق گردشگری در شمالغرب كشور تبدیل خواهد شد.

با توجه به تصویب منطقه آزاد تجاری برای فعالیت در شهرستان ماكو و ایجاد یك شهرك صنعتی مشترك با تركیه در نوار مرزی ' بورالان ' به زودی این شهرستان به یكی از قطب های مهم اقتصادی و تجارت خارجی در جمهوری اسلامی تبدیل می شود.

توسعه پرشتاب و همه جانبه و آماده سازی زیر ساخت های اقتصادی و افزایش سرمایه گذاری های دولتی و بخش خصوصی، هدایای دولت های نهم و دهم به مردم زحمتكش و انقلابی ماكو و شهرستان های همجوار است.

583/7136