آران و بيدگل – امام جمعه آران و بيدگل گفت: دفاع مقدس نمايشگاه ايثارگري ملت ايران اسلامي و جهاد در راه خداست.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین 'سید محمد موسوی' در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلای آران و بیدگل اظهار داشت: دشمن در ابتدا تصور می كرد با وجود نابسامانی نیروهای نظامی و نوپایی انقلاب اسلامی می تواند به ملت ایران تعدی كند و خاك پاك میهن را به اشغال خود در آورد.

وی افزود: دشمن بعثی از تجاوز به خاك ایران اسلامی نه تنها به هیچ دستاوردی نرسید بلكه با كمال ضعف و ذلت در مقابل رزمندگان اسلام عقب نشینی كرد.

وی با اشاره به اینكه دفاع مقدس دو هزار و 887 روز به طول انجامید تصریح كرد: در این مدت هزار روز نبرد فعال جریان داشت كه 800 روز آن حملات رزمندگان اسلام و 200 روز حملات تجاوزگرانه رژیم بعث عراق بود.

امام جمعه آران و بیدگل خاطرنشان كرد: در طول دوران هشت سال دفاع مقدس 380 هواپیما، 82 بالگرد، پنج هزار و 200 خودرو نظامی و 550 قبضه توپ دشمن نابود شد و 80 هزار نیروی دشمن اسیر و400 هزار نفر از آنان نیز كشته شدند.

وی با تاكید بر اینكه ایران اسلامی پیروز میدان جنگ تحمیلی بود گفت: در این جنگ اقتدار مردم با ایمان و ولایتمدار كشور برای تمام جهان به نمایش گذاشته شد.

وی اظهار داشت: به بركت مقاومت ملت ایران هم اكنون هیچ كشوری جرات حمله به كشور را ندارد و نظام اسلامی و آرمان های آن برای مردم آزادی خواه دنیا به الگو تبدیل شده است.

موسوی تهدیدهای دشمن علیه ایران اسلامی را ناشی از ضعف و استیصال آنان دانست و گفت: هر گونه تهدیدی علیه كشور نشان دهنده ترس روز افزون دشمن از قدرت فزاینده ایران اسلامی است.

1724/8132