اراك- كارشناس مسوول تغذيه مركز بهداشت استان مركزي گفت: والدين نسبت به سلامت و بهداشت تغذيه دانش آموزان در مدرسه حساس باشند.

'نسرین یادگاری' روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: خوردن صبحانه مغذی و كامل، انرژی كافی برای فعالیت های روزانه دانش آموزان در مدرسه و آمادگی یادگیری را فرهم می كند و والدین باید علاوه بر صبحانه تركیب مناسبی را برای وعده های تغذیه مدرسه فرزندشان مهیا كنند.

وی اظهار كرد: بهترین تركیب تغذیه ای برای سه زنگ تفریح مدرسه شیر مدارس، استفاده از یك واحد میوه و نان و پنیر و یا بیسكویت ساده است.

كارشناس مسوول تغذیه مركز بهداشت استان مركزی بیان كرد: مصرف تنقلات رنگی و شور به ویژه چیبس و پفك تنها سیری كاذب ایجاد می كند و مواد مغذی لازم را برای بدن دانش آموز به همراه ندارد.

یادگاری تصریح كرد: فروش چیبس و پفك و تنقلات رنگی زیانبار در بوفه مدارس استان مركزی ممنوع است و والدین در صورت مشاهده فروش این خوراكی های ناسالم مراتب را برای برخورد با خاطیان به مركز بهداشت استان اطلاع دهند.

وی توضیح داد: در ارزیابی های انجام شده بیش از 30 درصد دانش آموزان مقطع راهنمایی استان مركزی كمبود ویتامین 'د' دارند كه حضور دانش آموزان در حیاط مدرسه و فعالیت زیر نور آفتاب برای جذب كلسیم شیر مدارس و استحكام استخوانی آنان بسیار مفید است.

كارشناس مسوول تغذیه مركز بهداشت استان مركزی اضافه كرد: دانش آموزانی كه اضافه وزن دارند باید در تركیب میان وعده تغذیه مدارس بیشتر از میوه ها و مواد كم كالری استفاده كنند.ك/3

560/507