دزفول- افزون بر 61 هزارو 200 دانش آموز دزفولي سال تحصيلي جديد را روز شنبه با نواختن زنگ مدارس در دزفول آغاز كردند.

به گزارش ایرنا در آیینی به مناسبت آغاز سال تحصیلی كه در مدرسه راهنمایی شاهد سمیه دزفول با حضور امام جمعه ، سرپرست فرمانداری ، رییس آموزش و پرورش ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول ودیگر مسوولان حضور برگزار شد نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با تبریك بازگشایی مدارس گفت: دانش آموزان آینده سازان مملكت هستند.

'عباس پاپی زاده ' پیشرفت های علمی ایران را یادآور شد وافزود: بر اساس چشم انداز جمهوری اسلامی، كشور ایران در سال 1404 از لحاظ علمی باید رتبه نخست را دارا باشد.

وی خاطرنشان كرد كه امید است تا پیشرفت ها بگونه ای باشد كه پیش از رسیدن سال 1404 به هدف خود یعنی رسیدن به جایگاه نخست علمی منطقه دست یابیم.

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی در پایان از دلسوزی های معلمان كه با عشق و علاقه به دانش آموزان علم و دانش می آموزند تشكر كرد.

امام جمعه دزفول در این آیین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: ایثار گری ها و فداكاری های شهدا و رزمندگان باعث شد تا امروز با عزت به تحصیل پرداخته و به دنیا ثابت كنیم كه می توانیم قله های رفیع علم را فتح كنیم.

حجت الاسلام ' سید محمد علی قاضی دزفولی ' به نقل پیامبر اكرم (ص) گفت: كسب علم و دانش بر هر مسلمان زن و مردی واجب است و بنا به روایات وقتی دانش آموز به سوی محل تحصیل حركت می كند ، فرشتگان الهی بال های خود را زیر قدم های او پهن می كنند كه این موضوع نشان از مقدس بودن كسب علم است.

وی افزود: زمانی پیامبر(ص) در كشور عربستان به پیامبری برگزیده شد كه تعداد افراد باسواد آن كشور به تعداد انگشتان دست نمی رسید و جهل بر این كشور حاكم بود و پیامبر اكرم (ص) در این شرایط كسب علم را به مسلمانان واجب كرد.

خطیب جمعه دزفول در ادامه از دانش آموزان مدرسه شاهد سمیه بدلیل ایجاد تندیس و نماد شهدا در محوطه این مدرسه و نیز سردادن شعار لبیك یا پیامبر(ص) قدردانی كرد و گفت: لبیك یا پیامبر بمعنی این است كه پیامبر هر چه تو گویی ما قبول می كنیم و پیامبر از ما می خواهد كه برای طلب علم اگر مجبور باشیم تا چین برویم باید این كار را انجام دهیم.

مدیرآموزش و پرورش دزفول در این آیین ضمن گرمیداشت هفته دفاع مقدس، هتك حرمت به پیامبر اكرم (ص) را محكوم كرد و خطاب به استكبار جهانی گفت: ما مردم ایران حمایت از پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) را با درس خواندن ، عفاف و حجاب ، تبعیت از دین مبین اسلام اعلام می كنیم و با درس خواندن و استقامت در راه دفاع از انقلاب اسلامی ، دشمنان را مایوس می كنیم.

' محمد حسین فرحمند ' افزود: در آینده خواهیم دید كه اسلام بر كل دنیا حكومت می كند و پرچم محمد رسول الله در جای جای جهان برافراشته می شود.

نماینده مدیر كل آموزش و پرورش استان خوزستان در این آیین پیام ' رحمن فلاحی ' مدیر كل آموزش و پرورش استان خوزستان را قرائت كرد.

' نادر صدری زاده ' مسوول روابط عمومی آموزش و پرورش دزفول در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا از61 هزارو 200 نفر دانش آموز دزفولی 36 هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی ، 11 هزارو 200 دانش آموز در مقطع راهنمایی و 14 هزار نفر در مقطع متوسطه و فنی حرفه ای به تحصیل می پردازند.

در آیین آغاز سال تحصیلی جدید در مدرسه شاهد سمیه گروه سرود این مدرسه به اجرای سرود زنده پرداختند ضمن اینكه در حاشیه این مراسم بنرهایی با موضوع محكومیت هتك حرمت به ساحت مقدس پیامبر اكرم (ص) و نیزگرامی داشت یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس نصب شده بود.

نظیر این آیین با حضور دیگر مسوولان در مدارس فردوس، توحید ، پروین اعتصامی ، دفتری ، استاد شهریاری ، رضوان ، علامه حلی ، باهنر ف دبستان دز ، سوم شعبان ، شاهد بهاران ، افشار ،هدایت ، فجر و دهخدا برگزار و دراین آیین ها زنگ مقاومت و آغاز سال تحصیلی نواخته شد.

7279/538