قزوين - فرمانده تيپ 82 سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوين گفت: هشت سال دفاع مقدس عظمت و بزرگي ملت ايران را به تصوير كشيد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ 'ابوالحسن كبیری' روز شنبه در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس و یادواره شهدای منابع طبیعی و جهاد كشاورزی استان افزود: دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ ملت ایران است كه عظمت و بزرگی مردم ایران را به تصویر كشید.

وی رمز ماندگاری هشت سال دفاع مقدس را ارزش های دوران دفاع مقدس برشمرد و اظهار داشت: رمز ماندگاری دفاع مقدس بی شك ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان دوران دفاع مقدس است كه در مقابل نماینده استكبار ایستادگی كردند.

كبیری خاطرنشان كرد: عزت و سربلندی امروز ایران اسلامی به خاطر تمسك به ارزش های دفاع مقدس، افكار و اندیشه های ولایت و پیروی از رهبر معظم انقلاب است.

وی، بیداری اسلامی در منطقه را دستاورد حماسه عظیم دفاع مقدس دانست و افزود: نهضت بیداری اسلامی كه امروز كشورهای منطقه را فراگرفته، دستاورد حماسه عظیم و اثرگذار دفاع مقدس فرزندان ایران اسلامی در برابر دشمن است.

كبیری بااشاره به پیروزی هایی كه ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس بدست آورد، خاطر نشان كرد: ملت ایران در مقابل سختی هایی كه در هشت سال دفاع مقدس تحمل كردند، توانستند به پیروزی هایی بزرگ و شگفت انگیز دست پیدا كنند و همه خصلت های انسانی در این جنگ بروز كرد.

وی با اشاره به منابع محدود ایران در سالهای دفاع مقدس ادامه داد: ایران با آنكه در هنگام جنگ توان دفاعی بالایی نداشت و بدلیل رهبری امام خمینی (ره) توانست در نبردهای سنگین به نتایج شگفت آور و استثنایی دست یافت.

به گفته این مسوول، یكی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران این است كه پس از چند قرن اجازه نداد حتی یك وجب از خاك میهن اسلام به چنگال دشمن بیفتد.

كبیری تاكید كرد: امروز نظام سلطه و استكبار جهانی به بن بست رسیده و ترفندهای آنان به شكست انجامیده است.

وی در پایان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را پرچمدار بیداری، عظمت و پیشرفت های شگرف در حوزه های علمی، فناوری و مبارزه با نظام سلطه خواند و افزود: به مدد الهی ایران در این پرچمداری خوش درخشیده و روز به روز بر توفیقاتش افزوده می شود.

مدیركل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گرامیداشت این فصل نورانی از تاریخ كشور را یك تكلیف و وظیفه دینی و ملی بر دوش آحاد جامعه دانست و گفت: باید در این ایام یاد و نام شهیدان را بیش از همیشه گرامی بداریم.

'هاشم گودرزوند چگینی' افزود: حماسه‌های بزرگ دفاع مقدس هنوز ناشناخته‌اند و در گذر زمان این حماسه‌های بزرگ باید شناخته برای نسل جوان بازگو وشناخته شوند.

وی اظهار داشت:‌ تاریخ دفاع مقدس تنها تاریخ رویارویی نظامی نیست بلكه صحنه‌ای است كه همه ملت برای دفاع از كیان اسلامی حضور و دفاعی مقدس داشتند.

چگینی دفاع مقدس را زمینه‌ساز پیروزیها و موفقیت‌های بزرگ ملت ایران برشمرد و تاكید كرد: اگر امروز ملت ایران در صحنه‌های مختلف علمی، نظامی و فناوری به موفقیت می‌رسد همه از بركت هشت سال دفاع مقدس و جانفشانی‌های رزمندگان اسلام است.

در پایان این مراسم ضمن ادای احترام به شهدای هشت سال دفاع مقدس از خانواده های شهدای هشت سال دفاع مقدس منابع طبیعی و آبخیزداری و جهاد كشاورزی تجلیل شد.

7390/616