قصرشيرين - همزمان با چهارمين روز از مراسم گراميداشت هفته دفاع مقدس، دومين جشنواره منطقه اي شعر غرب كشور با موضوع ' گيلانغرب در دفاع مقدس' روز دوشنبه با حضور شاعران برجسته هفت استان كشور در اين شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون فرهنگی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان كرمانشاه و دبیر این جشنواره گفت: در این جشنواره شاعران برجسته استان های آذربایجان غربی، خوزستان، همدان، لرستان، ایلام، كردستان و كرمانشاه حضور دارند.

'مصیب چراغی' افزود: از میان 447 اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره، 18 اثر برتر در بخش های شعر فارسی و كردی در قالب های كلاسیك و آزاد توسط هیات داوران انتخاب و معرفی شدند.

وی گفت: در بخش شعر كلاسیك دفاع مقدس آثار شعرای آذربایجان غربی، خوزستان و همدان، در بخش شعر آزاد دفاع مقدس آثار شعرای لرستان و خوزستان و در بخش شعر فارسی با موضوع آزاد آثار شعرای همدان و خوزستان به عنوان 9 اثر برگزیده و برتر جشنواره مورد تجلیل قرار گرفتند.

چراغی با تاكید بر اهمیت شعر دفاع مقدس اضافه كرد: 9 اثر دیگر برگزیده از استان های كرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، آذربایجان غربی، كردستان و خوزستان در این جشنواره شایسته تقدیر اعلام و از شاعران آن قدردانی شد.

امام جمعه و فرماندار گیلانغرب در سخنانی با اشاره به اهمیت شعر دفاع مقدس و منحصر به فرد بودن آن، بر لزوم نگاه شعرا به حفظ ارزش های اسلامی در اشعار و سروده ها و حركت بیشتر به سمت و سوی ایجاد آهنگ بیداری در جوانان، مقابله با تهدیدات نرم دشمنان و شیوه های جدید دفاعی در برابر تهاجم های فرهنگی دشمنان تاكید كردند.

7398/9102/567/245