چاراويماق، مراغه - يكز ار فرماندهان هشت سال دفاع مقدس گفت: عامل اصلي پيروزي رزمندگان اسلام در برابر ابرقدرت هاي جهان در دوران دفاع مقدس، توكل به خدا و ائمه اطهار(ع) و تبعيت محض از ولي فقيه بود.

سردار رحیم نوعی اقدم روز سه شنبه در آیین یادواره 77 شهید چاراویماق افزود: برای ادامه راه شهدا باید گوش به فرمان ولایت فقیه باشیم و زندگی خود را به گونه ‌ای با اسلام تطبیق دهیم كه مانع از پیروزی دشمن در جنگ نرم شویم.

وی با بیان اینكه اگر كارها برای رضای خدا باشد، راه شهدا ادامه می یابد، اظهار كرد: پیام اصلی شهیدان برای نسل های آینده، با خدا بودن و برای رضای او تلاش كردن است زیرا تنها رمز دستیابی شهدا به این مقام الهی همین كارها بود.

وی با تشریح خصوصیات رزمندگان اسلام در زمان هشت سال دفاع مقدس، یادآور شد: از دیگر بركات دفاع مقدس بیداری اسلامی در منطقه است كه ثمره رهنمودهای امام خمینی(ره)، نایب برحق ایشان حضرت امام خامنه ای، خون پاك شهیدان انقلاب و دفاع مقدس است.

نوعی اقدم ادامه داد: همه باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم و به خوبی از آرمان های آنان پاسداری كنیم.

وی عزت ، سربلندی، امنیت و استقلال ایران اسلامی را مرهون خون شهدا دانست و افزود: شهدا با نثار جان خود به ما درس آزادگی، شهادت طلبی، ایثار، ایستادگی و مقاومت در برابر زورگویان و مستكبران را دادند.

وی، شهدا را سمبل افتخار و آبرو برای نظام و انقلاب خواند و اظهاركرد: برگزاری چنین یادواره هایی فرصتی مناسب برای تبیین اهداف و آرمان های شهدا و آشناكردن نسل جوان با این اهداف است.

وی خاطرنشان كرد: برگزاری یادواره شهدا، زنده نگه داشتن ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی، آموزش دشمن‌شناسی، دشمن‌گریزی و ارتقای بصیرت و هوشیاری مردم است.

در این آیین یاد و خاطره 77 شهید دوران دفاع مقدس چاراویماق گرامی داشته شد.

شهرستان چاراویماق با حدود 39 هزار نفر جمعیت در 150كیلومتری جنوب شرقی تبریز مركز آذربایجان شرقی واقع است.

7484/590/587