اروميه- رييس فدراسيون واليبال گفت: اروميه با داشتن امكانات و زير ساخت هاي لازم، ظرفيت ميزباني ليگ جهاني واليبال را دارد.

محمدرضا داورزنی، روز سه شنبه در جلسه هماهنگی اعضای كمیته های شانزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان آسیا در ارومیه افزود: ارومیه از امكانات گسترده و قوی برای برگزاری مسابقات ورزشی برخوردار است كه با توجه به این توانمندی ها می توان نام ارومیه را در زمره شهرهای جهان برای میزبانی لیگ جهانی والیبال قرار داد.

وی با عنوان اینكه ملزومات میزبانی شانزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان آسیا در ارومیه به طور كامل فراهم است اضافه كرد: با آماده بودن زیرساخت ها و امكانات ارومیه، می توان نظر مسوولان فدراسیون جهانی برای میزبانی از لیگ جهانی در این شهر را جلب كرد.

داورزنی، ارومیه را شایسته میزبانی مسابقات بین‌المللی والیبال عنوان و اظهار كرد: امكانات ورزشی از جمله سالن های مسابقه و تمرین و همچنین اماكن امكانات اقامتی ارومیه بسیار مناسب است كه می تواند مورد توجه مسوولان فدراسیون بین المللی والیبال نیز قرار گیرد.

رییس فدراسیون والیبال ایران از حضور 13 تیم آسیایی در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در ارومیه خبر داد و اظهار كرد: ارومیه در دو سال گذشته میزبان هشت تیم ملی آسیایی در مسابقات قهرمانی كنفدراسیون والیبال آسیا بوده و امسال نیز با گسترش امكانات میزبان 13 تیم آسیایی خواهد بود.

در این جلسه، اعضای كمیته‌های مختلف شانزدهمین دوره مسابقات والیبال با حضور مسوولان معرفی شدند.

مدیركل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این جلسه از آمادگی كامل ارومیه برای میزبانی مسابقات والیبال قهرمانی جوانان آسیا خبر داد.

علی ملااحمدی در جلسه هماهنگی اعضای كمیته های شانزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان آسیا در ارومیه افزود: مسوولین و دست اندركاران برگزاری این مسابقات با تمام توان در راستای برگزاری هر چه بهتر این رقابت ها با اداره كل ورزش و جوانان همكاری داشته اند.

وی اضافه كرد: فراهم كردن مقدمات برگزاری مسابقات و اسكان و پذیرایی از جوانان والیبالیست 13 كشور آسیایی امر مهمی بوده كه ارومیه تاكنون به خوبی از پس آن برآمده است.

ملا احمدی اظهار كرد: در زمان برگزاری مسابقات، بیش از 360 ورزشكار، مربی، داور و كادر اجرایی داخلی و خارجی میهمان مردم ارومیه خواهند بود كه زمینه اسكان آنها به طور كامل فراهم شده است.

مدیركل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: تماشاگران ارومیه ای نیز به خوبی برای تشویق تیم ملی جمهوری اسلامی ایران آماده اند و در این خصوص با تمام توان ، تلاش خواهند كرد.

شانزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمان جوانان آسیا از ششم تا چهاردهم ماه جاری در سالن های شش هزار نفری و سه هزار نفری ارومیه برگزار می شود.

8136/583/245