زنجان- امام جمعه شهر دندي، گفت: هشت سال جنگ تحميلي برترين و بي نظيرترين دوران انقلاب اسلامي ايران است و اين دوران همواره در طول تاريخ ماندگار خواهد شد.

حجت الاسلام علی سعیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جوانان غیور ایران اسلامی در دوران هشت سال جنگ تحمیلی با خلوص نیت و بدون هیچ چشمداشتی از مرزهای این كشور دفاع كردند و به دشمنان اجازه ندادند كه به خاك مقدس مرزهای این كشور تجاوز كنند.

وی، معجزات و امداهای غیبی خداوند در دوران دفاع مقدس را یادآور شد و اظهار كرد: رزمندگان سلحشور كشور با اتكا به قدرت ایمان و درایتهای حكیمانه بنیانگذار كبیر انقلاب اسلامی ایران در دوران هشت سال جنگ تحمیلی موفق شدند با مقاومت در برابر دشمنان چهره زشت آنها را برای همگان آشكار سازند.

امام جمعه دندی، گفت: وحدت و همدلی ارتش، سپاه و اقشار مختلف ملت ایران اسلامی در دوران جنگ تحمیلی منجر به نابودی دشمنان و پیروزی رزمندگان ایران شد و این انسجام و یكپارچگی باید در طول تاریخ حفظ شود.

حجت الاسلام سعیدی خاطرنشان كرد: ملت ایران باید با تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب ضمن حفاظت از دستاوردهای انقلاب، به نحو مطلوب آن را به نسلهای آینده كشور انتقال دهند و با جان و دل از مرزهای این كشور دفاع كنند.

وی ادامه داد: دفاع مقدس و ایستادگی جبهه حق در برابر جبهه ظلم به عنوان یكی از اعتقادات دین اسلام است و این مسئله در ایران بطور خاص مورد توجه قرار گرفته و دارای جایگاه و اهمیت خاصی می باشد.

امام جمعه دندی، بر همكاری 45 كشور با رژیم بعثی عراق در حمله به كشور ایران طی هشت سال جنگ تحمیلی اشاره كرد و گفت: خوشبختانه دشمنان با در اختیار داشتن تجهیزات جنگی نتوانستند در این جنگ پیروز شوند.

حجت الاسلام سعیدی، افزود: در دوران هشت سال جنگ تحمیلی علاوه بر نمایان شدن چهره بسیاری از منافقین كوردل، شجاعت، ایثار و از جان گذشتگی رزمندگان ایران بر همگان به اثبات رسید.

وی امنیت و آسایش امروزی كشور و ملت ایران را مرهون خون شهدا و رشادت جانبازان و ایثارگران دانست و گفت: مردم به ویژه جوانان و نوجوانان باید همواره ادامه دهنده راه شهدا باشند و در طی این مسیر به هیچ عنوان قصور نكنند.

امام جمعه دندی، از شهدا به عنوان سرمایه های عظیم ایران یاد كرد و افزود: مسوولان و مردم باید با تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب در همه حال قدردان خانواده های شهدا بوده و با ارج نهادن به آنها در پیشگاه خداوند سربلند باشند.

خ - م / 596