زاهدان - معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و مديرعامل شركت پشتيباني امور دام كشور گفت: با توجه به ظرفيت هاي موجود و حجم بالاي سرمايه گذاري انجام شده در سيستان و بلوچستان در زمينه صنعت دام، اين استان قابليت تامين گوشت كشور را دارد.

به گزارش ایرنا، 'مصیب محمدیان شمالی' روز پنج شنبه در نشست شورای نظارت و كنترل بازار كه در محل استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد، افزود: نیاز كشور به گوشت قرمز سالانه 200 هزار تن است.

او اظهار كرد: با توجه به وجود واحدهای متعدد بسته بندی گوشت و كشتارگاه های صنعتی مناسب در سیستان و بلوچستان، این استان توانایی لازم برای تامین نیاز مردم كشور به گوشت قرمز را دارد.

وی بیان كرد: با توجه به منابع و ظرفیت های موجود در زمینه تامین مواد پروتئینی و صنعت دام سیستان و بلوچستان، خریداری گوشت قرمز از این استان از سوی شركت پشتیبانی امور دام كشور فقط به صورت بسته بندی انجام خواهد گرفت.

وی گفت: با ایجاد زیر ساختها در مناطق مختلفی از سیستان و بلوچستان بویژه بندر چابهار می توان در آنها مراكز قرنطینه دام بوجود آورد تا بستر لازم برای تامین بخشی از گوشت مورد نیاز كشور ایجاد شود و حتی صادرات نیز در این زمینه انجام گیرد.

مدیرعامل شركت پشتیبانی امور دام كشور با اشاره به حمایت از دامداران و بخش پرواربندی در كشور گفت: در زمینه تامین نهاده های دامی هیچ گونه مشكلی در كشور وجود ندارد و ذخایر قابل قبول است.

محمدیان افزود: بخش خصوصی نهاده های دامی را تامین كرده و به همه استان ها مطابق با اعلام نیاز آنها ارسال شده است.

وی بیان كرد: ذخایر نهاده های دامی تا پایان تابستان سال 92 جوابگوی نیاز كشور خواهد بود و دامداران نباید نگرانی در زمینه تبعات خشكسالی و دیگر مشكلات احتمالی داشته باشند و در حفظ و نگهداری دامها تلاش كنند.

او گفت: با توجه به ذخیره مناسب نهاده های دامی، سازمان های جهاد كشاورزی و صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان آماده تحویل این نهاده ها به دامداران هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان كرد: تلاش برای ایجاد زیرساخت ها و تامین نهاده ها صرفا برای افزایش تولید انجام می گیرد.

به گزارش ایرنا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شركت بازرگانی دولتی ایران نیز در این نشست بر واردات گندم از مرزهای سیستان و بلوچستان، فرآوری آن در كارخانجات استان و صادرات این محصول تاكید كرد.

'عباس قبادی' در نشست شورای نظارت و كنترل بازار كه در محل استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد،گفت: با توجه به وجود كارخانجات آرد متعدد با ظرفیت تولید بالا در استان انجمن كارخانجات آرد منطقه می تواند برای افزایش تولید آرد، سالانه هزار تن گندم را وارد كند.

وی بیان كرد: انجمن كارخانجات آرد با هدف افزایش ظرفیت تولید كارخانجات آرد سیستان و بلوچستان می تواند از ظرفیت های بندر چابهار برای واردات گندم بهره گیرد.

او یكی از اهداف و برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری را افزایش تولید واحدهای صنعتی كه كمتر از ظرفیت خود كار می كنند عنوان كرد.

وی گفت: كارخانجات آرد سیستان و بلوچستان می توانند پس از واردات گندم و فرآوری و تبدیل آن به آرد، بخشی از این محصول را برای تولید شیرینی، نان و ماكارونی در استان مورد استفاده قرار دهند و بخش عمده آن را با شناسایی كشورهایی كه نیاز به آرد دارند صادر كنند.

7315/7437/245