دزفول - امام جمعه موقت دزفول گفت:سخنراني رييس جمهوري در سازمان ملل خبر سازترين سوژه و نقطه عطفي در ديپلماسي جمهوري اسلامي ايران بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام 'مرتضی بیگدلی ' در خطبه های این هفته نماز جمعه دزفول در مصلای امام علی(ع) با اشاره به حضور دكتر ' محمود احمدی نژاد 'رییس جمهوری ایران در اجلاس 67 مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورك افزود: تسخیر رسانه های جهانی یكی از دست آوردهای این اجلاس بود كه رسانه ها برای مصاحبه با رییس جمهوری ایران و بیان دیدگاه ها و مواضع ایشان برای توسعه افكار عمومی نوبت می گرفتند.

وی اضافه كرد: رییس جمهوری در سخنرانی خود مواضع مردم كشورمان را به گوش همگان رساند و قدرت نرم جمهوری اسلامی را در عرصه های بین المللی بیان كرد.

امام جمعه موقت دزفول بی اعتبار سازی آمریكا را از دیگر دستآوردهای این اجلاس بیان كرد و گفت:در این اجلاس سیاست های غیر صلح آمیز هسته ای آمریكا مورد توجه قرار گرفت و موجب شد فریادها و شعارهای مردم ایران در اقصی نقاط كشورها به گوش جهانیان برسد.

حجت الاسلام بیگدلی در فراز دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه دزفول میلاد باسعادت امام رضا(ع) را به تمام شیعیان جهان تبریك گفت و رفیع،زكی ،رضا،شمس الشموس،انیس النفوس ومعین الضعفا را از القاب ثامن الحجج عنوان كرد وافزود: به دلیل اینكه فرشتگان در عالم ملكوت و مردم در دنیا از این امام گرانقدر راضی بودند به نام رضا لقب گرفته است.

امام جمعه موقت دزفول با اشاره به هفتم مهرماه سالروز شهادت سرداران رشید اسلام فكوری، كلاهدوز، نامجو، فلاحی و جهان آرا در سانحه هواپیمایی سال 60 گفت: سازماندهی و فرماندهی دقیق این سرداران و فرماندهان در دفاع مقدس كمر دشمن را شكست و به دشمن اجازه نداد به خواسته هایشان برسند.

حجت الاسلام بیگدلی ضمن تبریك روز آتش نشانی و خدمات ایمنی به خدمتگزاران این عرصه گفت: تلاشگران عرصه آتش نشانی از خسارات جبران ناپذیر به نفوس ، اماكن و سرمایه ها جلوگیری و ایثارگری می كنند كه باید از زحماتشان تقدیر شود.

وی گرامیداشت هشتم مهرماه سالروز بزرگداشت مولوی را تبریك گفت و افزود: مولوی شخصیت بزرگی است كه با نشستن بر سریر شعر و شاعری توانست مفاهیم احساسی و دینی را در سایر ادیان نیز گسترش دهد.

امام جمعه موقت دزفول نهم مهرماه روز همبستگی با كودكان و نوجوانان فلسطینی را گرامی داشت و افزود: كودكان و نوجوانان فلسطینی آسیب پذیرترین قشری هستند كه سالهاست در معرض تهاجمات وحشیانه دشمن قرار دارند و باید با انها همدردی كرد.

حجت الاسلام بیگدلی در فراز دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه دزفول با اشاره به روز جهانی ناشنوایان گفت: ناشنوایان دارای استعدادها و قابلیت های فراوانی هستند و نباید با محرومیت شنوایی دیگر قابلیت های خود را نادیده بگیرند ضمن اینكه خانواده ها و مسوولین نیز باید مقدمات درمان و پیشگیری از دیگر بیماری ها را برای این قشر فراهم كنند.

وی بزرگداشت روز سالمندان در فرهنگ ایرانی را دارای شأن ومنزلت بزرگی دانست وگفت : وظیفه سنگینی در قبال سالمندان بر گردن ماست و نباید نسبت به این عزیزان بی تفاوت باشیم.

امام جمعه موقت دزفول 13 مهرماه روز نیروی انتظامی را نیز گرامی داشت و گفت: نیروهای دلیر ،شجاع و كم توقع انتظامی در حوزه های گسترده مبارزه با قاچاق، مواد مخدر، اماكن، تأمین امنیت عمومی مردم، تجمعات قانونی مردم و رعایت قوانین در شهرها و جاده ها فعالیت دارند كه باید از این زحمتكشان تقدیر شود.

حجت الاسلام بیگدلی ورود اولین دانشجویان رشته پزشكی به دانشكده علوم پزشكی دزفول را گام بلندی در به الفعل كردن استعدادهای منطقه دانست و گفت: این حادثه بسیار افتخار آفرین و مبارك است و سر آغاز یك حركت بلند علمی برای رفع مشكلات بهداشتی و درمانی منطقه خواهد بود.

7278/642/245