تهران -با اجراي حكم تخريب و قلع وقمع ساخت و ساز هاي غيرمجاز، هزار و 300هكتار از اراضي تصرف شده تهران به بيت المال بازگشت.

به گزارش دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی و منابع طبیعی ،'مرتضی تورك' معاون دادستان و سرپرست دادسرای ویژه مبارزه با زمین خواری اعلام كرد: پس از طی مراحل قضایی و صدور رای قطعی برای تخریب و قلع و قمع ساخت و سازهای غیر مجاز ،از ابتدای سال جاری تا كنون فقط در حوزه شهر تهران حدود1300 هكتار از اراضی ملی و دولتی تصرف شده آزاد و در اختیار نمایندگان دولت قرار گرفته است.

وی با اشاره به اجرای بیش از بیست مورد از احكام قضایی مربوط به ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه های تهران و نیز اراضی زراعی و باغ ها خاطر نشان كرد:در حال حاضر 13 نفر از متهمان و محكومان پرونده های زمین خواری در زندان بسر می برند و در حال تحمل كیفر حبس هستند.

دبیرشورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی و منابع طبیعی استان تهران افزود: از ابتدای سال جاری حدود 150 فقره پرونده در دادسرای ویژه مبارزه با زمینخواری و نیز شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی و منابع طبیعی استان تهران مورد رسیدگی قرار گرفته است .

به گفته وی بخشی از احكام قضایی اجرا شده مربوط به پرونده های سال های قبل است كه در سال جاری منجر به صدور رای قطعی واجرای حكم شده و برخی نیز نتیجه رسیدگی های قضایی در سال جاری است .

معاون دادستان تصریح كرد:با توجه به همكاری و هماهنگی دستگاه قضایی ، پلیس و مجموعه دستگاه های اجرایی استان ،عملیات تخریب و قلع و قمع ساخت و سازهای غیر مجاز با اجرای احكام قضایی در مناطق مختلف شهرتهران و سایر شهرستان های استان با قدرت و جدیت بیشتری طی ماه های آینده ادامه خواهد داشت .

اجتمام*1580