گناباد - شهردار گناباد گفت : زمان مورد نياز براي حضور ماموران آتش نشاني گناباد در محل حوادث به نصف كاهش يافته است.

'حمید بنایی' روز یكشنبه در حاشیه مانور اطفای حریق در مدارس و مهدكودك‌های گناباد در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: بررسی آماری نشان می دهد كه زمان حضور آتش نشانان این شهرستان در صحنه حوادث درون شهری از شش دقیقه به سه دقیقه كاهش یافته است.

وی گفت: در حوادث حوزه خارج شهری نیز حضور آتش نشانان این شهرستان هفت تا 15 دقیقه به طول می‌انجامد كه درصدد كاهش این دوره زمانی هستیم.

شهردار گناباد با اشاره به امكانات آتش نشانی گناباد، افزود: شهرداری گناباد برای خرید تجهیزات آتش نشانی سالانه 250 تا 300 میلیون تومان هزینه می‌كند.

حمید بنایی افزود: امسال نیز یك دستگاه جدید آتش نشانی به مبلغ 135 میلیون تومان در اختیار ایستگاه آتش نشانی این شهرستان قرار گرفته است.

وی از پیشرفت حدود 90 درصدی مراحل ساخت ایستگاه دوم آتش نشانی گناباد خبر داد و افزود : این ایستگاه در بلوار وحدت گناباد در حال ساخت است.

شهردار گناباد با اشاره به موفقیت آتش نشانی این شهرستان در اجرای 132 مورد عملیات امداد و نجات و اطفای حریق در نیمه نخست امسال گفت: آتش نشانی تلفیقی از فوریت های پزشكی و كارهای خدماتی است و آتش‌ نشانان باید از نظر جسمی و روحی از آمادگی و مهارت و قدرت تصمیم‌گیری سریع برخوردار باشد.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناباد با تاكید بر اهمیت نقش آموزش در پیشگیری از حوادث، افزود: اقدامات تبلیغی و فرهنگی در كاهش حوادث بسیار مؤثر است و در این زمینه باید به اطلاع‌‌رسانی و آموزش همگانی به ویژه برای كودكان و دانش آموزان به طور ویژه توجه كرد.

1922/659