شهركرد- معاون امور املاك سازمان ثبت اسناد و املاك كشور گفت: هم اكنون 99درصد اسناد مالكيت در كشور به شيوه كاداستر يا تك برگي صادر مي شود.

به گزارش ایرنا،'محمد حسن بكائیان' روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیركل ثبت اسناد واملاك چهارمحال و بختیاری افزود: 97 درصد واحدهای ثبتی كشور به این سیستم متصل هستند و بیش از 27 میلیون اطلاعات ملكی از دفاتر املاكی كشور جمع آوری شده است.

وی گفت: هم اكنون نقشه كاداستر تمام املاكی كه سند مالكیت دارند تهیه شده و تا كنون دو میلیون سند مالكیت تك برگی صادر شده است.

بكائیان با بیان اینكه ازابتدای امسال نیز سندهای مالكیت براساس شیوه كاداستر صادر می شود، اظهار داشت: تمام اسناد قدیمی نیز در یك فراخوان زمانبندی شده تعویض و تك برگی می شود.

وی افزود: با توجه به برنامه پنجم توسعه اجرای طرح كاداستر غیرشهری در راس برنامه های این سازمان قراردارد كه این امر نیازمند همكاری جهاد كشاورزی و منابع طبیعی است.

وی گفت:سال قبل 30 میلیون هكتار از اراضی منابع طبیعی در نقشه كاداستر جانمایی شده كه پیش بینی می شود این میزان تا پایان امسال به 50میلیون هكتار افزایش یابد.

معاون امور املاك سازمان ثبت اسناد و املاك كشور از اجرای طرح كاداستر در 12 میلیون هكتار از اراضی تحت پوشش محیط زیست خبر داد وگفت: دراین طرح نقشه های مناطق چهارگانه ترسیم و كاداستر این مناطق جانمایی می شود.

بكائیان افزود: سازمان ثبت اسناد و املاك كشور یكی از حوزه های مهم در عرصه ارائه خدمات به مراجعین است به نحوی كه سالانه قریب به 35 میلیون خدمت ارائه می دهد.

به گزارش ایرنا،‌معاون امور املاك سازمان ثبت اسنادو املاك كشور برای آیین تودیع و معارفه مدیركل ثبت اسنادو املاك چهارمحال وبختیاری به شهركرد سفر كرد.

در این آیین ˈمحمد حسن بهادر ˈ به عنوان سرپرست ثبت اسنادو املاك چهارمحال وبختیاری معرفی شد.

7360/558/