شهركرد - مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چهارمحال وبختياري از واگذاري بناهاي تاريخي به هنرمندان و صنعتگران صنايع دستي استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، 'مژگان ریاحی' عصر دوشنبه در دیدار با اعضای شورای اسلامی و شهردار شهركرد اظهار داشت: همكاری مسوول شهری در مرمت بناهای تاریخی و ایجاد بستر مناسب برای حضور بیشتر سرمایه گذاران به ویژه گردشگری ضروری است.

وی با بیان اقدامات این اداره كل در مرمت بناهای تاریخی، اضافه كرد: مرمت ' قلعه چالش تر' از این بناهای تاریخی استان از این موراد است.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره كل میراث دفرهنگی چهارمحال وبختیاری نز در این دیدار، همكاری بیشتر شورای شهر شهركرد و شهردار در رعایت حریم بناهای تاریخی را خواستار شد.

'شاهین ایل بیگی پور' گفت: حوزه میراث فرهنگی این اداره كل از سه بخش شناسایی و ثبت آثار تاریخی در فهرست آثار ملی، احیاء و حفظ آثار تاریخی و موزه ها تشكیل شده است.

وی افزود: در موضوع حفظ و تملك حریم آثار تاریخی در شهركرد نظیر' مسجد جامع، مسجد اتابكان، امامزادگان دو معصوم حلیمه و حكیمه خاتون، قلعه چالش تر، موزه باستان شناسی و بناهای تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی به كمك و حمایت شورای اسلامی شهركرد و شهردار نیازمندیم.

عضو شورای اسلامی شهر شهركرد نیز در این دیدار، توجه ویژه مسوولان گردشگری استان به شهركرد مركز استان چهارمحال و بختیاری را خواستار شد.

'محمدرضا بیاتی ' گفت: فعالیت های اداره كل میراث فرهنگی و گردشگری استان چهارمحال وبختیاری در احیاء و مرمت بناهای تاریخی، كانون ها و جاذبه های گردشگری استان شایسته تقدیر است.

وی تصریح كرد: مسوولان خدمات دهنده به گردشگران در شهركرد، جذب و اسكان گردشگران و مسافران را در تابستان به نحو شایسته مدیریت كردند.

547/