ضريح مطهر امامزاده ظهيرالدين عبدالله بن موسي الكاظم (ع) بافق در فضايي آكنده از معنويت و ذكر دعا و صلوات و با حضور مداح اهل بيت از آستان قدس رضوي ،با گلاب ناب شستشو و عطرافشاني شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، در این آئین علاوه بر غبارروبی و عطر افشانی، چند قطعه طلا و مبلغ 31 میلیون تومان از نذورات داخل ضریح امامزاده جمع‌آوری وبه حساب مربوطه واریز شد.

در این مراسم كه با حضور امام جمعه ، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بافق ، اعضا هیئت امنا ، خانواده شهدا و جمعی از مردم برگزار شد یكی از مداحان اهل بیت (ع) با نغمه سرایی و مداحی ، صحنه هایی باشكوه از عشق و ارادت به این خاندان را خلق كرد.

رئیس هیئت امناء آستان مقدس امامزاده عبدالله بافق در حاشیه این مراسم گفت: یكی از بزرگترین افتخارات شهرستان بافق مرقد مطهر حضرت ظهیرالدین عبدالله موسی بن جعفر است كه برای مردم ملجا و پناهگاهی است .

حجت الاسلام 'سید محمدطباطبائی' با اشاره به زیارت نمودن بسیاری از مردم از این آستان افزود: مراسم غبار روبی از ضریح مطهر امامزاده عبدالله هر دو ماه یكبار با شكوه و عظمت خاصی برگزار می شود.

امامزاده عبدالله بافق دارای بقعه ای بسیار زیبا و باشكوه و گنبدی عظیم است كه كاشی كاری و تزئینات داخلی آن قابل توجه بوده و از كارهای ملاحسن نقاش باشی بافقی است.

ساختمان و نوع معماری این زیارتگاه، تزئینات داخل و بیرون آن، وجود سنگ قبرهایی از بزرگان كه برخی از آنها به قرن ششم هجری قمری می رسد، حكایت از منزلت و جایگاه امامزاده نزد عامه مردم دارد.

این بارگاه مطهر كه چون نگینی در مركز شهرستان بافق قرار دارد از فرزندان امام موسی بن جعفر (ع) است كه مردم استان یزد و دیگر مناطق كشور اعتقاد راسخی به آن داشته و همواره از كراماتش بهره‌ مند شده ‌اندك2

7543/1968