يزد - رئيس هيات مديره و مديرعامل صندوق ضمانت صادرات ايران گفت: ماموريت صندوق ضمانت صادرات ايران حمايت و پشتيباني از صادرات غيرنفتي جمهوري اسلامي ايران است.

به گزارش پنج شنبه شب خبرنگار ایرنا،‌' كاظم دوست حسینی' در بازدید از كارخانجات شیشه اردكان افزود: در راستای توسعه صادرات كشور ، صندوق ضمانت صادرات ایران با همه متقاضیان و صادر كنندگان در زمینه های مختلف توسعه اقتصادی همكاری می كند.

وی اضافه كرد: تضمین اعتبارات و سرمایه گذاری های مربوط به كالاها و خدمات صادراتی ، ایجاد تسهیلات لازم به منظور توسعه و افزایش صادرات و ضمانت مطالبات صادركنندگان كالا و خدمات از خریداران خارج از كشور از جمله خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران است.

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران تصریح كرد: صندوق ضمانت صادرات ایران در راستای صادرات بیشتر و مطمئن تر و ورود صادر كنندگان به بازارهای ناشناخته با امكانات و ابزاری كه دولت فراهم كرده تشكیل شده است .

مدیر امور بازاریابی و كارگزاری‌های صندوق ضمانت صادرات ایران هم در ادامه گفت: از آنجایی كه برخی كارخانه ها نظیر كارخانجات شیشه اردكان با داشتن محصولات با كیفیت و صادراتی اما با مشكلاتی روبرو هستند، صندوق ضمانت صادرات خواهد توانست زمینه افزایش توان صادراتی فعالان این بخش و همچنین تشویق و ترغیب تولید كنندگان در این جهت فراهم نماید.

'علی عربی' با اشاره به تغییر و تحولات مدیریتی صورت گرفته در صندوق و اصلاح برخی ساختارها، از عزم جدی مدیران این مركز برای فراگیر نمودن چتر حمایتی آن در گستره سراسر كشور خبر داد و اضافه كرد: برنامه های ویژه ای برای ایجاد نمایندگی صندوق در سراسر كشور تدوین و بر همین اساس تاكنون مجوز فعالیت 6 استان به صورت پایلوت اخذ و برای سایر مناطق كشور نیز پیش بینی های لازم در حال انجام است.

كارخانجات شیشه اردكان با بهره گیری از پیشرفته ترین دستگاهها و تجهیزات تولید و همچنین استفاده از متخصصین جوان كشور به عنوان بزرگترین كارخانه شیشه خاورمیانه، سبد كاملی از انواع محصولات شیشه تخت را تولید و روانه بازار كرده است و نقش بزرگی در بومی ساختن دانش تولید شیشه در كشور داشته است.ك/3

7544/1968