شيراز- مسئول اداره ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري شهرستان اقليد گفت:طبيعت خوش آب و هواي اين شهرستان در تابستان امسال ميزبان بيش يك ميليون گردشگر بود.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره كل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری فارس، محمدرضا قلندی افزود: این تعداد گردشگر 15 درصد نسبت به سال گذشته بیشتر بوده است.

وی اظهاركرد: تنگ براق، منطقه گردشگری چشمه سده، قدمگاه امام رضا درسده ، چغورسیاه، چشمه رسول الله(ص)، امامزاده سید محمد و حوضچه دختر گبر از جمله نقاط سیاحتی این شهرستان است كه در فصل تابستان گردشگران زیادی را جذب می كند.

قلندری با اشاره به برنامه های درنظر گرفته شده به منظور معرفی بیشتر این شهرستان، افزود: بیش از پنج هزار كتابچه معرفی جاذبه های گردشگری و نقشه استانی با هدف معرفی قابلیت های دیدنی شهرستانهای استان فارس بین مسافران توزیع شده است.

وی گفت: بیش از 15هزار نفر از مسافران ورودی به این شهرستان ازستاد اسكان آموزش وپرورش، مهمانسرای ادارات و نهادها استفاده كردند.

شهرستان اقلید در استان فارس با گستردگی هفت هزارو 146كیلومتر مربع، از شمال با شهرستان آباده، از شرق با شهرستانهای خرمبید و پاسارگاد، از جنوب با شهرستانهای مرودشت و سپیدان و یاسوج و از غرب با استانهای كهگیلویه و بویراحمد و اصفهان همسایه است.

شهر اقلید در 220 كیلومتری شمال شرقی شیراز قرار دارد.ك/1

681