شيراز- مسئول روابط عمومي معاونت فرهنگي اجتماعي شهرداري شيراز گفت:موج جديد اطلاع رساني درحوزه فرهنگي و اجتماعي شيراز با همكاري رسانه ها شكل گرفته است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، رضا جاویدی ماهیت روابط عمومی ها را رسانه ای دانست و اظهاركرد: در حوزه مباحث رسانه ای، روابط عمومی هایی موفق هستند كه با به خدمت گرفتن شیوه ها و روش های نوین ارتباطی و مهارت های ارتباطی، بتواند حداكثر همكاری را جلب كنند.

وی همراهی كردن كاركنان، جلب مشاركت و اعتماد آنان برای پیشرفت های مادی و معنوی سازمان را از جمله وظایف و كاركردهای اساسی روابط عمومی عنوان كرد و گفت: توجه ویژه به روابط عمومی، به عنوان نهادی كه می تواند به صورت نظام مند، برنامه ریزی شده و سنجیده در جهت ایجاد، حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مدیران با كاركنان اقدام كند، بسیار حائز اهمیت است.

مسئول روابط عمومی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز با تاكید بر ضرورت توجه به پتانسیل بالا و ارزشمند روابط عمومی ها ، تثبیت نقش این واحد در سازمان را از عوامل موفقیت آنها دانست.

وی با اشاره به اینكه سامانه پیام كوتاه حوزه معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز یكی از فعالترین سامانه ها در سطح استان است، گفت : امروز با شكل گیری باشگاه شهروندی، همشهریان می توانند تنها با ارسال یك پیامك بدون متن به شماره 30005246 به عضویت این باشگاه درآمده و پس از آن تمامی برنامه های حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری برای آنها پیامك می شود.

جاویدی در ادامه به تشریح اقدامات شش ماه نخست سال جاری این واحد پرداخت و با قدردانی از همكاری رسانه ها و خبرنگاران استان ، خاطرنشان كرد: از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه 865 خبر از حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز در جراید و رسانه های مكتوب استانی و كشوری انعكاس یافت .

وی با اشاره به اهمیت مستندسازی اقدامات نهادها و سازمان ها ، تهیه 19 هزار و 426 فریم عكس از برنامه های این حوزه معاونت را از دیگر اقدامات واحد روابط عمومی این مجموعه در مدت مذكور برشمرد.

مسئول روابط عمومی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز ادامه داد : تهیه سه هزار و 779 دقیقه فیلم، ساخت 19 هزار و 212 ثانیه كلیپ و 400 مورد طراحی در قالب گزارش عملكرد، پوستر، بروشور وبنر از دیگر اقدامات این واحد در شش ماه نخست امسال است.

جاویدی ادامه داد: بر اساس نظرسنجی كه در پایگاه اطلاع رسانی معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز صورت گرفته بیش از 78 درصد از شهروندان میزان آشنایی خود را با حوزه معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز، عالی اعلام كرده اند و این در حالی است كه در سال گذشته و مدت مشابه این رقم كمتر از 5/4 درصد بوده است.ك/2

681