به گزارش خبرنگار ایرنا ، ' حسین كمالی ' روز دوشنبه در جلسه مشترك مدیران ، معاونان ، مربیان و مشاوران مدارس شهرستان گلوگاه به ضرورت حاكمیت رویكرد قرآنی در نظام آموزشی اشاره كرد و افزود : آموزش و پرورش مازندران در این زمینه عملكرد بسیار خوبی داشته است.
وی ، طرح قرائت همگانی آیت الكرسی توسط دانش آموزان ، اجرای طرح همگام با قرآن در یكهزار مدرسه ، دو برابر شدن مدارس قرآنی و رسیدن به تعداد 724 مدرسه ، فعالیت 30 مركز دارالقرآن و دائر كردن مدارس علوم و معارف اسلامی را از جمله اقدامات آموزش و پرورش مازندران برشمرد.
كمالی با اشاره به اینكه جوانان و نوجوانان بیش از دیگران در معرض خطر هجوم فرهنگی دشمنان قرار دارند ، از قرآن كریم به عنوان بهترین ناجی یاد كرد و گفت : معلمان و مشاوران باید در انس بیشتر دانش آموزان با این كتاب آسمانی و آموزه های دینی ، همت كنند.
وی با اشاره به راه اندازی 50 مدرسه قرآن دوره ابتدایی در استان ، افزود : تربیت دانش آموزان بر مبنای علوم و معارف قرآنی در سن پایین از وظایف آموزش و پرورش است.
او ادامه داد : مدیران باید ضمن آگاهی از روند فعالیت مدارس و شناخت مسائل و مشكلات ، نسبت به كار و هویت خود اعتقاد قلبی داشته باشند.
معاون آموزش و پرورش مازندران بر ضرورت رفتار مهربانانه و صمیمانه مدیران ، مربیان و مشاوران مدارس با دانش آموزان تاكید كرد و گفت : دانش آموزان باید در بیان مشكلات ، ارائه پیشنهاد ها و انتقادات در مدرسه راحت باشند.
كمالی همچنین از مشاوران خواست تا ضمن جلب اعتماد و ایجاد ارتباط نزدیك ، در رفع موانع آموزشی و تربیت دینی تك تك دانش آموزان بكوشند.ك/2
1888/1654
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۷
ساري - معاون پرورشي و فرهنگي آموزش و پرورش مازندران گفت : راه اندازي مدارس قرآني ، حاصل ايجاد تحول بنيادين در نظام تعليم و تربيت است.