مسكو - 'بيژينا ايوانيشويلي' رهبر ائتلاف 'روياي گرجستاني' و چهره سياسي روسوفيل اين كشور كه حزب تحت رهبري وي در انتخابات پارلماني اخير در مقابل حزب حاكم غربگرا به پيروزي دست يافت و اكثريت كرسي هاي پارلمان را كسب كرد، به عنوان نخست وزير جديد اين كشور منصوب شد.

به گزارش ایرنا به نقل از گزارش كانال دوم تلویزیون دولتی روسیه، ایوانیشویلی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در یك اقدام غافلگیرانه علاوه بر اعلام رسمی نخست وزیری اش ، 'ایراكلی آلاسان' را به عنوان معاون و و وزیر دفاع خود معرفی كرد.

بر پایه این گزارش، ایوانیشویلی همچنین 'مایا پانكیجیدزه' را به عنوان وزیر امور خارجه و 'ایراكلی گاریباشویلی' را وزیر كشور گرجستان معرفی كرد.

قرار است پارلمان جدید گرجستان روز 20 ماه جاری میلادی (29 مهر ماه) نخستین نشست خود را برگزار كند.

پارلمان جدید گرجستان در نخستین روزهای آغاز به كار خود فهرست اعضای كابینه جدید دولت این كشور را برای تایید بررسی خواهد كرد.

دولت فعلی غربگرای گرجستان كه در 9 سال گذشته همواره زمام امور را در این كشور در دست داشته است، تا زمان تایید دولت جدید به كار خود ادامه خواهد داد.

انتخابات پارلمانی گرجستان اول اكتبر (ماه جاری میلاد) برگزار شد و بر اساس اطلاعات كمیسیون مركزی انتخابات گرجستان ،ائتلاف ˈرویای گرجستانˈ به رهبری ˈبیدزینی ایوانیشویلیˈ سرمایه دار روسوفیل مخالف دولت گرجستان 83 كرسی از مجموع 150 كرسی پارلمان را به دست آورد.

حزب حاكم ˈجنبش ملی متحدˈ تحت رهبری ˈمیخاییل ساآكاشویلیˈ نیز با قبول شكست در برابر ائتلاف 'رویای گرجستان' موفق شد در این دوره از انتخابات پارلمانی تنها 67 كرسی را كسب كند.

اروپام/2242**518