شهركرد - يادواره شهيدان دهستان 'اوره و بارز' از توابع بخش منج لردگان در مسجد امام موسي كاظم عليه السلام روستاي 'چال دراز' برگزار شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، یكی از مربیان عقیدتی سپاه ناحیه لردگان در این مراسم معنوی با بیان مقام والای شهدای دفاع مقدس، اظهار داشت: خداوند متعال برای شهیدان هفتامتیاز مقرر فرموده كه این امتیاز برای هیچ مقامی نیست و امتیاز نخست آن است كه با اولین قطره خونی كه از شهید جاری می شود گناهانش بخشوده می شود.

حجت الاسلام 'مسلم رضایی ' افزود: بر اساس روایات، دو فرشته نیز سر شهید را به دامن گرفته و گرد و غبار از صورتش پاك كرده و به او درود و سلام و شاد باش می فرستند و لباس بهشتی به تنش پوشیده می شود.

وی اضافه كرد: نگهبانان بهشت، شهید را به نسیم و بوهای خوش بهشتی معطر می سازند و پیكرش بوی بهشت می گیرد و شهید، منزلگاه بهشتی خود را می بیند.

مربی عقیدتی سپاه ناحیه لردگان در ادامه، افزود: هفتمین امتیاز شهید آن است كه به مقام انبیاء نائل می شود و به وجه الله نظر می كند.

اجرای سرود از سوی گروه سرود حلقه های صالحین' قلعه مدرسه'، قرائت شعر حماسی، مداحی، پخش كلیپ و نماهنگ از دیگر برنامه های مراسم یادواره 16 شهید دهستان اوره و بارز از بخش منج شهرستان لردگان بود.

بخش منج شهرستان لردگان، 17 هزار نفر جمعیت دارد.

7362/547