سنندج - مديركل امور كتابخانه هاي عمومي كشور گفت: ارتقاي شاخص هاي كتابخواني در توسعه فرهنگي موثر است.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی كتابخانه های استان كردستان، ابراهیم شمیشری روز شنبه در جمع كارشناسان و كتابداران كتابخانه های عمومی استان كردستان در سنندج توجه به ارتقای سطح خدمات رسانی به اقشار مختلف را از برنامه های نهاد كتابخانه های عمومی كشور برشمرد و گفت: نیل به توسعه فرهنگی و همچنین توسعه در سایر بخش ها در جامعه ای امكانپذیرتر است كه فرهنگ كتابخوانی در آن نهادینه شده باشد.

وی افزود: استفاده از برنامه های كاربردی به منظور نهادینه كردن فرهنگ كتابخوانی در جامعه از اولویت های نهاد است.

وی با اشاره به ظرفیت های فرهنگی در استان كردستان گفت: این استان ظرفیت آن را دارد كه به عنوان پنج استان برتر در حوزه كتاب و كتابخوانی در كشور مطرح شود.

وی با اشاره به وضعیت مثبت استان كردستان در راه اندازی كتابخانه های عمومی مشاركتی، افزود: این نوع كتابخانه ها می توانند نقش موثری در تعالی و ارتقاء فرهنگ كتابخوانی در كشور داشته باشند.

وی توجه به ارتقاء كیفی خدمات رسانی در كتابخانه ها را بسیار مهم عنوان كرد و گفت: توسعه كیفیت خدمات رسانی به علاقه مندان امر مهمی است كه باید مورد توجه این نهاد فرهنگی قرار دارد.

مدیركل كتابخانه های عمومی كردستان نیز در این جلسه توجه به جذب اقشار مختلف به كتابخانه ها را از برنامه های مهم و ضروری عنوان كرد و افزود: این امر مورد تاكید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) قرار گرفته است.

عطاء الله رستگار گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر شاهد ارتقای شاخص های كتابخوانی در استان كردستان بوده ایم و این روند مطلوب مطابق با برنامه های نهاد كتابخانه های عمومی كشور ادامه می یابد.

وی با اشاره به فعالیت 44 كتابخانه عمومی نهادی و 74 كتابخانه عمومی مشاركتی در كردستان افزود: هم اكنون نزدیك به 61 هزار نفر در كتابخانه های عمومی استان عضویت دارند.

وی گفت: امسال با حمایت های استاندار كردستان 43 نیروی جدید در كتابخانه های عمومی استان جذب شدند كه این امر در توسعه شاخص نیروی انسانی اثرگذار بوده است.ك/1

7348/533