امام جمعه بروجرد گفت: مساجد مركز رسيدگي به امورديني و اجتماعي مردم و كانون اشاعه توحيد و هدايت مردم به سعادت و خوشبختي است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین 'حسن ترابی'روزشنبه در همایش مشترك ائمه جمعه، جماعت و هیات امنای مساجد بروجرد با فرماندهان حوزه ها و پایگاههای مقاومت بسیج محلات افزود: در سیره پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) كاركرد مسجد فراتر از كاركرد عبادی است و مسجد تنها محل عبادت نیست و در فرهنگ اسلامی مساجد كاركردهای متنوعی دارند.

به گفته وی مسجد مركز تبلیغ دین و ترویج آیین اسلام است و در جهت اعتلای دین و جلب مشاركت مردم و گسترش اسلام فعالیت دارد.

امام جمعه بروجرد همچنین گفت: از دیگر كاركردهای مساجد، تعلیم و تربیت اسلامی جوانان و مركز آموزش تعلیمات قرآنی می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی افزود: در طول تاریخ مساجد محل حل مشكلات مردم به دست علما و روحانیت بوده و این موضوع باعث ایجاد وحدت و اتحاد و همبستگی مردم و مسلمین شده است.

وی اظهار داشت: سامان بخشی به رویكردهای سیاسی جامعه از دیگر كاركردهای مساجد است كه ائمه جماعات مساجد نباید از این موضوع غافل شوند.

وی اضافه كرد: دشمن در حال سرمایه گذاری برای جدا كردن جوانان از مساجد است و در این راه از تلاشها و كوششهای فراوانی استفاده كرده است.

به گفته وی متاسفانه متناسب با هجمه ها و تهاجمات دشمن از برنامه های مساجد در كشور ما حمایت نمی شود و این موضوع باعث جدا شدن جوانان از مساجد می شود.

امام جمعه بروجرد گفت: ایجاد جاذبه برای جوانان و نوجوانان در مساجد باعث می شود توطئه های دشمنان برای خلوت كردن مساجد خنثی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا همایش ائمه جمعه و جماعات و هیات امنای مساجد با فرماندهان پایگاههای مقاومت بسیج شهرستان بروجرد به همت سپاه ناحیه بروجرد در مسجد امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد.

7190/542