مشهد - معاون امور مسكن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي بر لزوم همكاري شركت هاي خدماتي براي تكميل و بهره برداري به موقع از پروژه هاي مسكن مهر اين استان تاكيد كرد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی خراسان رضوی، مهندس ابوالفضل صومعلو در جلسه بررسی مشكلات و پیشرفت های احداث تاسیسات زیربنایی مسكن مهر خراسان رضوی گفت : باوجود اینكه در تامین مسكن برای عامه فقط مسوولیت وزارت راه و شهرسازی تامین زمین و مدیریت فنی بوده اما در طرح ملی مسكن مهر تمام موارد مدیریت، راهبری و حل مشكلات به این وزارتخانه سپرده شده است.

وی افزود : با توجه به كمبودهای موجود در اعتبارات، تكمیل به موقع طرح ملی مسكن مهر و بهره برداری از آن در طول خدمت دولت دهم نیازمند مساعدت و همراهی تمام دستگاه های ذیربط در زمینه تامین خدمات و زیرساخت های لازم می باشد.

وی با تاكید بر اولویت بندی تخصیص اعتبارات پروژه های مسكن مهر بر اساس درصد پیشرفت فیزیكی، اظهار داشت: اعتبارات لازم برای تامین خدمات زیربنایی مسكن مهر از ابتدا بیش از میزان تعیین شده بوده است و برای تامین اعتبارات مورد نیاز باید به روش هایی خارج از بودجه های دولتی عمل كنیم.

وی گفت : از سویی با واگذاری تامین امكانات روبنایی مسكن مهر از جمله احداث مدارس، مساجد و پاسگاه ها خارج از وظایف وزارت راه و شهرسازی به این وزارتخانه، مسوولیت این دستگاه برای تامین هزینه های لازم و تكمیل پروژه ها بیشتر شده است.

معاون امور مسكن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از شركت های خدماتی خراسان رضوی از جمله آب و فاضلاب، گاز و توزیع برق خواست تا جایی كه در توان دارند برای تامین نیازهای مسكن مهر استان فعالیت كنند.

او گفت: به دستور وزیر راه و شهرسازی هیچ واحد مسكن مهر بدون امكانات آب و برق و گاز به متقاضی تحویل داده نخواهد شد.

مدیركل راه شهرسازی خراسان رضوی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی در مورد تامین امكانات زیربنایی پروژه های مسكن مهر استان، گفت: اجرای 311 كیلومتر شبكه انشعاب آب، 41 هزار مترمكعب مخزن گذاری و 140 كیلومتر شبكه گذاری فاضلاب از جمله اقدامات انجام شده از سوی شركت آب و فاضلاب استان است.

مهندس محمدرضا قاسمی افزود: باوجود پیشرفت 75 درصدی احداث شبكه آبرسانی در شهر جدید گلبهار، تمهیدات لازم برای احداث تصفیه خانه و مخزن گذاری در این شهر جدید باید در نظرگرفته شود.

وی با اشاره به اینكه در بحث آبرسانی به جز دو شهر جدید بینالود و گلبهار و در بحث فاضلاب به جز شهرهای سبزوار، طرقبه شاندیز و تربت حیدریه، در سایر شهرهای استان اقدامات كافی و لازم به انجام رسیده و مشكل اجرایی وجود ندارد،

او افزود: در بحث برق رسانی به واحدهای مسكن مهر شهری نیز تاكنون تنها در شهرك رضویه مشهد و پروژه فرهنگیان طرقبه با مشكل اعتبار برای تامین امكانات لازم مواجه هستیم.

وی بیان كرد : در سایر شهرهای استان توسعه و تجهیز شبكه برق توسط شركت توزیع نیروی برق استان در حال انجام است.

این مسوول ادامه داد: در بحث گازرسانی نیز تكمیل عملیات احداث شبكه گاز در پروژه های مسكن مهر اغلب شهرهای استان و عملیات گاز رسانی در پروژه های مسكن مهر شهرهای تربت حیدریه، سبزوار، شهرهای جدید گلبهار و بینالود و شهرك مهرگان در جریان است.

وی بررسی روند پیشرفت پروژه های تامین خدمات زیربنایی در پروژه های مسكن مهر 72 شهر استان، بررسی كمبودها، مشكلات و اعتبارات لازم به منظور تكمیل خدمات و ارائه راهكارهای لازم برای تسریع در اجرای روند خدمات رسانی به پروژه های مسكن مهر خراسان رضوی از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه عنوان كرد.

2713/659