نوشهر- معاون فني و نگهداري اداره كل بنادر و دريانوردي مازندران بر لزوم همكاري بيش از پيش مسوولان نهادهاي مرتبط جهت برخورد با هرگونه ساخت و ساز غيرمجاز در حريم درياي خزر تاكيد كرد.

به گزارش روز یكشنبه پایگاه اطلاع رسانی اداره كل بنادر و دریانوردی مازندران ، ' احمد مهرزاد ' ، افزود : بر اساس بند 22 ماده 3 آیین نامه سازمان بنادر و دریانوردی ، هرگونه سازه دریایی از جمله اسكله ، موج شكن و رستوران در نوارساحلی دریای خزر باید با دریافت مجوز ساخته شود.

وی گفت : در صورت دریافت نكردن مجوزهای لازم از سوی متقاضیان ، با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در سواحل خزر در مازندران طبق قانون برخورد می شود.

مهرزاد از متقاضیان ، مسوولان نهادها و ادارات دولتی و نیز سرمایه گذاران بخش خصوصی خواست تا به منظور كسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به نشانی اینترنتی www.Nowshahrport.ir مربوط به امورسواحل و بنادر اداره كل بنادر و دریانوردی استان مازندران مراجعه كنند.

معاون فنی و نگهداری اداره كل بنادر و دریانوردی مازندران همچنین از تشكیل 18 فقره پرونده مربوط به ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم دریای خزر در مازندران در سال گذشته خبر داد و گفت : با بازدیدهای به عمل آمده از سوی كارشناسان نهادهای مرتبط از تاسیسات و سازه های دریایی ، از ادامه ساخت این سازه ها جلوگیری شد.

وی ، بیشترین ساخت و سازهای غیرمجاز در نوار ساحلی خزر در مازندران را به ترتیب مربوط به نهادهای دولتی ، نظامی و بخش خصوصی دانست و افزود : نوع كاربری اغلب این سازه ها در بخش های فرهنگی ، تفریحی ، توریستی ، ورزشی ، آموزشی و صیادی بوده است.

مهرزاد ، نداشتن موافقتنامه زیست محیطی ، رعایت نكردن مسایل ایمنی و نداشتن مجوز لازم از را از عمده ترین تخلفات در ساخت این سازه ها و تاسیسات دریایی معرفی كرد.

اداره كل بنادر و دریانوردی مازندران در نوشهر واقع است.ك/1

624/1654