كرمان - فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران، گفت: اين نيرو با ارايه راهكارهاي اقتصاد مقاومتي توانست همه تحريم ها را دور بزند و تهديدها را به فرصت تبديل كند.

به گزارش ایرنا، امیر دریادار 'حبیب اله سیاری'، روز چهارشنبه در حاشیه همایش دو روزه فرماندهان آمادگاه پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سالن اجتماعات آمادگاه جنوب سیرجان در جمع خبرنگاران افزود: در سال تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی كه امر فرمانده كل قواست، راهكارهای مناسبی در حوزه كاری نیروی دریایی برای مقابله با تحریم ها از ابتدای امسال برنامه ریزی شد.

وی اظهار داشت: زوایای اثرگذار در این تحریم ها شناسایی و با فكر جوانان و اتكا به تجربه های گذشته بسیاری از فرصت ها به پیشرفت های بزرگ منجر شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش، گفت: شهریور امسال موفق شدیم كاسه ناوشكن سمند را در بندرعباس با حضور مقام معظم رهبری و از طریق ویدئو كنفرانس به آب بیندازیم و تعمیرات اساسی زیردریایی طارق را نیز به نمایش گذاشتیم كه نشان می دهد در سال تولید ملی به اهداف خود رسیده ایم.

دریادار سیاری، اضافه كرد: ما از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی تحریم شده ایم و خداوند را شاكریم كه این تحریم ها به فرصت تبدیل شد.

وی گفت: برای خودكفایی و اقتدار نیروی دریایی برنامه ریزی و در بحث نگهداری و تعمیرات نیز در كنار تولید و ساخت ناوها و زیردریایی ها بدون احساس نیاز به خارج موفق عمل كرده ایم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره همایش دو روزه فرماندهان آمادگاه در سیرجان، گفت: آماد و پشتیبانی كاركنان، تجهیزات و امكاناتی كه در اختیار داریم نیازمند برنامه ریزی دقیق است كه در شروع سال این برنامه ریزی انجام شد.

وی ادامه داد: در این همایش مقالات خوب و مهمی ارایه و مشخص شد كه در هر شرایطی آمادگی و پشتیبانی را داریم و خلاقیت و ابتكار جوانان فرصت را برای پیشرفت بیشتر بوجود آورده است.ك/3

7435/8154/2624