رشت - مراسم پرفيض دعاي عرفه، عصر روز پنجشنبه با حضور مردم مؤمن و خداجو، در سراسر استان گيلان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در مراسم دعای عرفه كه در مساجد و بقاع متبركه گیلان برگزار شد؛ مردم خداجوی گیلان با یاد دعای عرفه حضرت سید الشهدا(ع) در صحرای عرفات، در فضایی معنوی، این دعای پر فیض را زمزمه و از ذات اقدس الهی طلب مغفرت كردند.

همزمان با دیگر نقاط گیلان، دعای عرفه در مصلی امام خمینی (ره) رشت نیز با حضور پرشور مردم برگزار و یكی از مداحان، به مرثیه سرایی و ذكر مناقب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) پرداخت.

گزارش خبرنگار ایرنا از آستانه اشرفیه نیز حاكیست در جوار مرقد مطهر حضرت سلطان سید جلال الدین اشرف(ع)، مردم شهر آستانه و مناطق اطراف، در مراسم دعای نورانی عرفه در بارگاه برادر امام رضا (ع) حضور یافتند.

عرفه روزی است كه حق تعالی بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود فرا خوانده و سفره های جود و احسان خود را برای آنها گسترانیده و شیطان در این روز خوار، حقیر و رانده شده است.

عصر امروز شاهد نیایش و اشك شوق كسانی بود كه با دل هایی لبریز از عشق، با معبود خویش راز و نیاز كردند.

مسلمانان با شركت در آئین پرفیض و ملكوتی دعای عرفه و با ریختن اشك از معبود خود طلب عفو كرده و برای گناهان گذشته خود از ذات اقدس الهی مغفرت طلبیدند.

نهم ذی الحجه روزی است كه هزاران انسان حج گزار، با وقوف در ˈعرفاتˈ به دعا و نیایش می پردازند و روح و جان را جلا و صفا می بخشند.

در آموزه های دینی ˈشب قدرˈ و ˈروز عرفهˈ، روزهای ویژه دعا هستند و پروردگار به استجابت دعای بندگان در آنها وعده داده است.ك/3

695