كاشان- سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري كاشان در مهرماه سال جاري 126 مورد عمليات امداد و نجات توسط ماموران آتش نشانان اين شهرستان انجام شده است.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری كاشان، در این مدت 63 مورد آتش سوزی و 63 حادثه در این شهرستان به وقوع پیوسته است.

بر اساس این گزارش، 6 مورد از آتش سوزیها در واحدهای مسكونی، هفت مورد در اماكن تجاری، 6 مورد در واحدهای صنعتی و انبارها، 13 مورد در وسایل نقلیه و هفت مورد در باغ مزرعه و فضای سبز رخ داده است.

بنابراین گزارش، علل آتش سوزی های رخ داده را بی احتیاطی، اتصالی برق، پرتاب جرقه جوشكاری و مواد آتش زا، نشت مایعات قابل اشتعال، افروختن عمدی آتش، نشت گاز و انتقال و بالا بودن حرارت محیط اعلام شده است.

در این گزارش آمده است، ماموران آتش نشانی همچنین 6 مورد عملیات نجات از سوانح رانندگی، دو مورد سقوط از ارتفاع، چاه و ریزش آوار، پنج مورد آسانسور و نجات شخص و یك مورد آب افتادگی و نشست زمین انجام دادند.

همچنین 28 مورد گرفتن مار و حیوانات موزی، سه مورد نجات از نشت گاز و برق گرفتگی و 8 مورد بیرون آوردن انگشتر و اشیا حلقوی از دیگر عملیات های انجام شده توسط ماموران آتش نشانی در این مدت بوده است.

این گزارش می افزاید، با توجه به نجات جان 10 نفر در حوادث و حریق رخ داده كه متاسفانه در این ماموریت ها نیز 10 مصدوم و یك فوتی در بر داشته است.

در همین راستا پیشگیری از حوادث و سوانح مختلف بیش از هشت هزار نفر از شهروندان و اقشار مختلف جامعه شامل دانش آموزان و اولیای آنان، كاركنان شركت ها، ادارات، اعضا پایگاههای بسیج و صاحبان صنوف آموزش های ایمنی را فرا گرفته اند.

1724/7429