اصفهان- مدير كل دفتر امور ميوه وزارت جهاد كشاروزي گفت: با ارايه تسهيلات، كمك‌هاي فني و اعتباري استان اصفهان ، فروش نهال‌هاي مرغوب و يارانه كمك مي‌كنيم تا بزرگترين باغ انار كشور در شهرضا احداث شود.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهادكشاورزی استان اصفهان، 'رحمت الله پریچهر' ‌در آیین افتتاحیه جشنواره انار و سفال شهرضا با اشاره به اینكه انارملس و یاقوتی این شهر جزو بهترین ارقام انار كشور است، اظهار كرد: نسبت به انار شهرضا شناخت كافی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینكه تولید انار كشور در حدود 900 هزار تن در سال است، افزود: تولید انار استان اصفهان به دلیل سرمازدگی‌های سال 1386 و اوایل بهار سال جاری در جایگاه مطلوبی قرار ندارد.

به گفته وی لازم است در باره استفاده بهینه از آب در بخش‌ كشاورزی و باغ های انار برنامه‌ریزی بهتری صورت گیرد.

وی افزود: متوسط انار تولیدی در هر هكتار بین 13 تا 100تن است كه دلیل عمده آن توجه نكردن به تغذیه باغ انار است.

وی انار با ماندگاری بالا و نرم بودن هسته انار را جزو موارد بازار پسند بودن انار دانست و گفت: وزارت جهاد كشاورزی تا 85 درصد از هزینه‌های آبیاری تحت فشار را به كشاورزان به صورت وام پرداخت می‌كند.

پریچهر با اشاره به جایگاه تولید انار در شهرضا اضافه كرد: می‌توان این شهرستان را در تولید محصول ارگانیك انار پیشتاز قرار داد و انار را تا سه برابر قیمت فعلی به فروش رساند.

د/7143/ 607