اروميه - معاون قضائي رييس كل دادگستري در امور شوراهاي حل اختلاف آذربايجان غربي گفت: شوراهاي حل اختلاف با ايجاد صلح و سازش در دعاوي خانوادگي، نقش موثر و بسزايي در ايجاد فضاي سالم فرهنگي در جامعه ايفا مي كنند.

علیرضا اكبری روز دوشنبه در جریان بازدید از شعب شورای حل اختلاف امور خانواده مجتمع شوراهای حل اختلاف ارومیه اظهار كرد: اگر در دعاوی خانوادگی اختلاف ها در مراحل اولیه به صورت ریشه ای شناسایی و با صلح و سازش حل و فصل شود بسیاری از دعاوی نشات گرفته از اختلافات خانوادگی مثل طلاق، ترك انفاق و مطالبه مهریه كه سهم عمده ای از دعاوی خانوادگی را به خود اختصاص می دهد تشكیل نمی شود.

وی با تشریح صلاحیتهای مندرج در بند الف ماده 10 قانون شورای حل اختلاف مصوب سال 1387 اضافه كرد: اعضای شعب شورای حل اختلاف ویژه امور خانواده باید با توجه به كیفیت دعاوی خانوادگی، سعی كنند در حداقل زمان نسبت به انجام مصالحه اقدام و از اطاله دادرسی جلوگیری به عمل آید.

معاون قضایی رئیس كل دادگستری در امور شوراهای حل اختلاف آذربایجان غربی در این بازدید ضمن بررسی موردی نحوه رسیدگی و ایجاد صلح و سازش در دعاوی خانوادگی، نكات حقوقی لازم را به اعضاء متذكر شد.

رییس شوراهای حل اختلاف آذربایجان غربی، در حاشیه این بازدید با اعضای شعب 9 و 12 شورای حل اختلاف ارومیه دیدار و نحوه رسیدگی به دعاوی، نحوه اظهارنظر مشورتی اعضای شورا، نحوه ابطال تمبر دادرسی و نحوه اجرای احكام قطعیت یافته را بررسی و دستورات لازم را صادر كرد.

581