سنندج - استاندار كردستان حقيقت‌گويي و حقيقت‌جويي را چهار چوب و اساس كار مداحان و هيئات مذهبي دانست و گفت: مداحان و اعضاي هيئات مذهبي نبايد از حقيقت فاصله بگيرند.

به گزارش روابط عمومی اداره كل تبلیغات اسلامی كردستان، علیرضا شهبازی روز دوشنبه در نشست هم‌اندیشی تشكل‌های دینی تخصصی اداره‌ كل تبلیغات اسلامی كردستان افزود: یك مداح اهل بیت (ع) رفتارش بیشتر از كردارش اثرگذار است و باید بتواند تاثیر لازم میان مردم داشته باشد تا بتواند به رسالت خود عمل كند.

وی با مردم بودن و با مردم گشتن را یك نوع فرهنگ خواند و گفت: باید با مردم باشیم و همراه و همگام آنها حركت كنیم.

وی قول همكاری و مساعدت بیشتر ادارات فرهنگی را داد و بیان كرد: به منظور ارتقای سطح فعالیت‌های مداحان و شورای هیئات مذهبی باید زمینه مشاركت و همكاری با ادارات فرهنگ انجام شود.

مسوول تشكل‌های دینی اداره كل تبلیغات اسلامی كردستان نیز در این نشست اظهار كرد: به لطف و فضل الهی در این مسیر گام‌های زیادی برداشته شده است و ما باید پرچم‌های دین را برای مردم برافراشته و شاخص‌ها را به چشم آنی بیاوریم.

علی خزایی وظیفه كانون مداحان و هیئات مذهبی را توجه به ارتقای فعالیت‌های دینی دانست و بر توجه به این مهم تاكید كرد.

وی بیان كرد: 514 هیات مذهبی فعال در استان وجود دارد كه در مناسبت‌های مختلف سال برنامه اجرا می‌كنند و این هیئات آمادگی خود را از هم‌اكنون برای برنامه‌های ایام محرم اعلام كرده‌اند.

رییس كانون مداحان استان كردستان نیز در این نشست گزارشی از فعالیت‌های كانون مداحان استان داد و از مداحان خواست در ایام غدیر محرم و صفر و سایر مناسبت‌ها بیان لحن و شعر را با شیواترین وجه انتخاب و به مفاهیم توجه ویژه داشته باشند.

مهدی صفی‌یاری اضافه كرد: وظایف مداحان در این ایام بسیار سنگین و از آنها خواست در راستای اهداف مقام معظم رهبری و نیاز جوانان از آهنگ‌های نامناسب خودداری و شیوه‌های خوب انتخاب نمایند.

وی در پایان یادآور شد: هم ‌اكنون 473 مداح و مداحه در استان شناسایی شدند.

در این نشست مصوب شد در چهارمین همایش حدیث باب عشق توجه ویژه‌ای به جوانان شود و كلاس‌های آموزشی در ایام محرم با تغذیه فكری و محتوای بیشتری ادامه یابد.ك/2

533