شيراز - مديرعامل شركت عمران و مسكن سازان استان فارس گفت: احيا و نوسازي بافت هاي فرسوده شيراز و سايرشهرهاي اين استان ، نيازمند همكاري و كمك هرچه بيشترهمه مسوولان به ويژه مديران شهري است.

مهندس محمودرضا طالبان، روزسه شنبه درگفت وگوبا خبرنگار ایرنا افزود: شركت عمران و مسكن سازان تاكنون اقدامات خوبی در بحث نوسازی بافت های فرسوده خصوصا در شهر شیراز انجام داده است كه از جمله می توان به راه اندازی دفترخدمات نوسازی با رویكرد مردم محوری اشاره كرد.

وی ادامه داد: در نخستین گام، این دفتردرمحله چوگیا شیراز ایجاد و راه اندازی شد كه انتظار داریم مسوولان برای توسعه این دفترها و تعمیم آن به دیگر نقاط شیراز و استان فارس، ما را یاری دهند.

وی گفت: با توجه به اینكه ساكنان بافت های فرسوده در نقاط مختلف شهر دارای فرهنگی خاص و نگاهی متفاوت به مقوله نوسازی این بافت ها هستند، بنابراین نمی توان برای نوسازی این بافت ها ، راهكاری مشترك اتخاذ كرد.

مدیرعامل شركت عمران و مسكن سازان فارس ادامه داد: بر همین اساس، دفتر خدمات نوسازی محله كه ایجاد و راه اندازی آن در قوانین پیش بینی شده است، ضمن برقراری ارتباط با ساكنان بافت های فرسوده، راهكارهای مناسب و متناسب با آن محله را برای نوسازی مطرح و با مردم درمیان می گذارند.

وی اضافه كرد: البته موفقیت این دفترها منوط به همكاری وهمراهی شهرداری ها، شوراهای اسلامی، دستگاه های خدمات رسان، اداره ثبت اسناد و املاك و سایردستگاه های مرتبط با نوسازی بافت های فرسوده است.

طالبان، با اشاره به وقوع زلزله های اخیردرشیراز، اظهار داشت: بی شك وقوع این زمین لرزه ها باید زنگ خطر و هشداری برای ما باشد تا با حساسیت بیشتری مسایل مربوط به بافت های فرسوده را دنبال كنیم.

مدیرعامل شركت عمران و مسكن سازان فارس افزود: البته مسوولان و مدیران شهری نباید با نگاه منفعتی و با هدف كسب درآمد به بحث نوسازی و احیای بافت های فرسوده بپردازند.

وی گفت: ورود به این حوزه و فعالیت دراین زمینه ، نیازمند نگاه پدرانه و دلسوزانه همراه با احساس مسوولیت نسبت به سلامت و امنیت ساكنان این بافت هاست.ك/3

678 /679