بانكوك - رييس فدراسيون فوتبال ايران وعضو كميته فوتسال فدراسيون بين المللي فوتبال 'فيفا' گفت‌ درخواست ميزباني دوره بعدي جام جهاني ومسابقات جام باشگاه هاي آسيا و جهان را به مسوولان فيفا داده است.

علی كفاشیان كه برای شركت در نشست كمیته فوتسال فیفا به تایلند رفته است در گفت وگو با ایرنا افزود:‌ در این جلسه این موضوع مطرح و ‌ پاسخ به این پیشنهاد ایران پس از بررسی سایر اعضاء اعلام خواهد شد.

كفاشیان گفت: ما حتی آمادگی آن را داشتیم كه در سال جاری میزبان مسابقات جام جهانی باشیم و این رقابت ها بجای تایلند در ایران برگزار شود چرا كه علاوه بر تهران، سالن های فوتسال خوب و باكیفیتی در سایر استان ها داریم.

وی مدعی شد رابطه خوبی با برخی از اعضای كمیته فوتسال فیفا دارد و با آنان در خصوص دریافت پاسخ مثبت از فیفا در خصوص پیشنهادهای ارایه شده ایران رایزنی كرده است.

كفاشیان ابراز امیدواری كرد:‌ ایران میزبان آینده جام جهانی فوتسال باشد و همچنین مسابقات باشگاه های آسیا و جهان را میزبانی كند.

وی گفت:‌ در صورتی كه فیفا با میزبانی ایران در خصوص جام باشگاه های آسیا موافقت كند این مسابقات برای نخستین بار به میزبانی ما و به صورت آزمایشی برگزار خواهد شد.

وی در خصوص بازی های پیش روی تیم ملی فوتسال ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی فوتسال در تایلند هم گفت:‌ فوتسال در كشور ما یك ورزش مردمی و صاحب لیگ برتر است و بنابراین باید خود را به عنوان سه تیم برتر جهان معرفی كنیم.

كفاشیان ابراز امیدواری كرد:‌ تیم ایران در این رقابت ها حداقل در بین چهار تیم برتر جهان قرار گیرد.

به گفته وی، فوتسال ایران حتی شایستگی قهرمانی یا نایب قهرمانی جهان را دارد.

كفاشیان گفت:‌ فوتسال رشد قابل توجه ای در جهان داشته است چرا كه كشورهای زیادی در این رشته ورزشی سرمایه گذاری كرده اند و بایستی علاوه بر تیم های مدعی همچون اسپانیا، برزیل، آرژانتین و ایتالیا مواظب رقیبان جدیدی همچون روسیه، اوكراین و جمهوری چك باشیم.

رییس فدراسیون فوتبال جمعه شب پس از بازی تیم ایران مقابل اسپانیا به تهران باز می گردد و چند روز بعد دوباره برای شركت در جلسه بعدی كمیته فوتسال فیفا به تایلند بازخواهد گشت.

ورزشی ** 1346 *1553