تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۴

كرمان - جشن غدير و امامت و ولايت اميرالمومنين حضرت علي (ع) با حضور پرشور مردم ولايتمدار استان كرمان در سراسر اين استان برپا شده است.

به گزارش ایرنا، آیین های ویژه جشن و شادمانی روز عید سعید غدیر خم روز شنبه همزمان با فرا رسیدن سالروز این عید فرخنده در دیار كریمان آغاز شده و عطر ولایت سرزمین پهناور كرمان را فرا گرفته است.

دوستداران و ارادتمندان به مولای متقیان و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با برپایی آیین های جشن غدیر در مصلی ها، مساجد، تكایا، امامزادگان و بقاع متبركه، مراكز آموزشی و فرهنگی سالروز كامل شدن دین و تمام شدن نعمت را بزرگ می دارند.

چهره و ظاهر شهرها و مناطق مختلف استان كرمان تغییر كرده و مردم با آذین بندی و چراغانی معابر و مكان ها به جشن های غدیر، شوری مضاعف و چشم نواز بخشیده اند.

گروه های مختلف مردمی شب گذشته و امروز در خیابان های شهر با پخش شربت و شرینی از رهگذران پذیرایی كرده و ایستگاه های پذیرایی در برخی نقاط شهر برپا شده است.

قرائت خطبه غدیر از آیین های مرسوم و شناخته شده در كرمان است كه در آیین های این مناسبت انجام می شود و سخنرانان نیز به تبیین و تفسیر ابعاد این سند ماندگار می پردازند.ك/3

8154/2624