ساري - مديركل كميته امداد امام خميني (ره) مازندران گفت : امسال يكهزار و 200 ميليارد ريال براي اشتغالزايي مددجويان زير پوشش به اين نهاد اختصاص يافته است.

' ابراهیم باغبانی ' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ساری افزود : این میزان اعتبار نسبت به سال گذشته افزایش بیش از صد در صدی را نشان می دهد.

وی اعتبار اشتغالزایی سال گذشته كمیته امداد امام (ره) مازندران را 550 میلیارد ریال برشمرد.

باغبانی با اشاره به اینكه در سال گذشته 20 درصد مشاغل ثبت شده سامانه رصد استان از سوی كمیته امداد محقق شده بود ، گفت : به همین خاطر این نهاد از سوی دستگاه های نظارتی به عنوان موفق تربن دستگاه در تحقق و راست آزمایی ایجاد اشتغال معرفی شد.

وی با اشاره به اینكه خوداشتغالی و مشاغل خانگی از طرح هایی است كه مبدا آن كمیته امداد بوده است ، افزود : امسال كانون مشاوره شغلی در كمیته امداد راه اندازی شده است كه این كانون در كشور تاكنون وجود نداشته است.

مدیركل كمیته امداد امام (ره) مازندران گفت : این كانون برای مشاوره های شغلی كسانی كه در این زمینه فعالیت دارند ، شكل گرفته و تا كنون نخستین دوره 50 ساعته برای مشاوران شغلی در استان برگزار شد.

وی با بیان اینكه اشتغال فقط توانمندسازی نیست ، افزود : شش هزار دانش آموخته دانشگاهی در مازندران از خدمات كمیته امداد بهره مند شدند.

باغبانی با اشاره به اینكه كمیته امداد به دنبال این است كه اگر خانواده ای نیازمند بوده ، فرزندانشان نیازمند نباشند ، گفت : هم اكنون 55 هزار خانوار از این نهاد مستمری دریافت می كنند.

وی افزود : علاوه بر این ، 12 هزار خانوار نیز به صورت موردی از خدمات فرهنگی ، اشتغال و درمان كمیته امداد مازندران به صورت موردی بهره مند هستند.

كمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران هم اكنون 120 هزار نفر را زیر پوشش دارد.ك/3

609/1654