اصفهان – 300 ايستگاه ورزش صبحگاهي و عصرگاهي در پايگاه هاي بسيج خواهران و برادران استان اصفهان فعالند.

مسوول تربیت بدنی سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان روز پنجشنبه در حاشیه همایش مربیان پایگاه های مقاومت بسیج به خبرنگار ایرنا گفت:با برنامه ریزی صورت گرفته از سوی سازمان بسیج مستضعفین و به منظور فرهنگ سازی ورزش همگانی در كلانشهرها و به وی‍ژه محلات این ایستگاه های ورزشی از خرداد سالجاری در تربیت بدنی سپاه صاحب الزمان (عج) فعال شد.

سرهنگ ' علی قاسمی ' افزود: این ایستگاه ها در نواحی شهر اصفهان و شهرهای نجف آباد، كاشان، فلاورجان، لنجان، خمینی شهر، شهرضا و شاهین شهر تشكیل شده است.

وی با بیان اینكه تعداد 190 ایستگاه به شهر اصفهان اختصاص دارد، اظهار كرد: نزدیك به 30درصد از این ایستگاه ها در بخش بانوان فعالیت می كنند.

مسوول تربیت بدنی سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان هدف از این اقدام را ارتقاء سطح سلامتی و نشاط اجتماعی دانست و ابراز امیدواری كرد كه با همكاری شهرداری ها و هیات همگانی استان مدیریتی راهبردی در محلات ایجاد شود.

سرهنگ قاسمی با بیان اینكه مربیان این ایستگاه ها كار آزموده در رشته های مختلف هستند ،گفت: با این حال با هدف به روز رسانی علم مربیان این ایستگاه ها و با همكاری هیات همگانی شهرستان اصفهان دوره های آموزشی ویژه ای را برگزار می كنیم.

وی آمار ورزشكاران هر ایستگاه را به طور متوسط 50 نفر عنوان و تصریح كرد: تعدادی از این ایستگاه ها نیز تا 200 نفر را زیر پوشش دارند.

قاسمی افزود:نظارتی خوبی بر كار این ایستگاه ها وجود دارد و گزارش اقدامات انجام شده به نواحی مقاومت ارسال و نواحی نیز این گزارشات را در دوره ای سه ماهه به سپاه اعلام می كنند.

به گفته وی گزارش پنج ماه نخست فعالیت های ایستگاه های صبحگاهی استان راضی كننده است و این فعالیت ها در بخش كمی 70 درصد و در بخش كیفی 50 درصد بود كه درصدد افزایش آن تا 70 درصد هستیم.

همچنین رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان اصفهان به خبرنگار ایرنا گفت: در یك سال گذشته برنامه هایی از طرف اداره ورزش به منظور گسترش ایستگاه های ورزش صبحگاهی طرح ریزی شد كه از آن جمله می توان به افزایش این ایستگاه ها از سوی شهرداری و هیات همگانی شهرستان اشاره كرد.

' احمد جمشیدی ' افزود:در تفاهمنامه ای با سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان و با هدف محقق ساختن این امر مقرر شد ایستگاه هایی توسط سپاه راه اندازی شود.

وی اضافه كرد: یكی از بهترین اقدامات صورت گرفته در حوزه ورزش همگانی تشكیل ایستگاه های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی در پایگاه های مقاومت بسیج است.

وی اظهار كرد: بر اساس گزارش های رسیده، ایستگاه های ورزشی بسیج مورد استقبال مردم و بسیجیان قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا،همایش مربیان صبحگاهی و عصرگاهی پایگاه های مقاومت بسیج با حضور 300 مربی در سالن 17 شهریور اصفهان برگزار شد و این مربیان در كارگاه های عملی و ورزشی شركت كردند.

پ / 7131 /1042