يزد-استاندار يزد گفت: اشاعه اسلام ناب محمدي (ص) وظيفه اصلي هيات هاي مذهبي استان است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری یزد، ' محمدرضا فلاح زاده ' در جلسه هماهنگی شورای هیات های مذهبی استان و شهرستان های یزد، خواستار شناخت زندگی و سیره امام حسین (ع) توسط مسئولان هیات های مذهبی استان شد و اظهار داشت: نكات زیادی در زندگی حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) وجود دارد كه می تواند راهگشا و سرمشق انسان در زندگی خود باشد.

وی در ادامه با یادآوری برخی انحرافات در عزاداری های حضرت سیدالشهداء (ع) از جمله تمثال های ائمه، اشعار برخی شاعران، اختلافات هیات های عزاداری، تیغ زنی و قمه زنی و غیره افزود: استان با داشتن مردمی متدین، ولایت مدار، انقلابی، سختكوش، قانع و با یدك كشیدن نام دارالعباده باید به دارالتقوا نیز تبدیل شود.

عالی ترین مقام اجرایی استان، وجود شور حسینی در محرم و صفر را لازمه فضای موجود استان در این ایام دانست و پیشنهاد كرد: یك روز در دهه اول محرم با حضور تمامی هیات های مذهبی در خیابان مراسم باشكوهی از عزاداری سرور و سالار شهیدان برپا شود.

مدیركل تبلیغات اسلامی استان یزد حجت الاسلام والمسلمین ' سید محمد شریف حسینی كوهستانی ' هم در این نشست توجه به بحث فرهنگی در هیات های مذهبی را بسیار مهم ارزیابی كرد.

در این نشست در خصوص مسائلی همچون نظم و انسجام دهی، تقسیم اعتبار، نظارت بر محتوای مداحی ها، ارتقای جایگاه شورای هیات های شهرستان ها و كانون مداحان، آموزش مداحان، ایجادكتابخانه تخصصی مداحان، تجلیل از پیشكسوتان و پیر غلامان امام حسین (ع) و غیره بحث و تبادل نظر صورت گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

استان یزد با داشتن 1500 هیات مذهبی بعنوان حسینیه ایران لقب گرفته است.ك/1

7546/1968