اروميه - مديركل راه و شهرسازي آذربايجان غربي گفت: آزاد راه اروميه - تبريز به عنوان اولين طرح ساخت آزاده راه آذربايجان غربي با سرمايه گذاري بخش خصوصي در پنج قطعه با شتاب مضاعف احداث مي شود.

خلیل محبت خواه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاكید بر اینكه منابع مالی پروژه احداث آزاد راه ارومیه - تبریز در قالب طرح های مهر ماندگار استان تامین می شود افزود: احداث این آزادراه یكی از آرزوهای دیرینه مردم منطقه است كه بهره برداری از این طرح تا پایان دولت دهم محقق می شود.

وی اضافه كرد: با بهره برداری از این آزاد راه ، علاوه بركاهش محسوس آمار حوادث رانندگی، موجبات شكوفایی مبادلات تجاری و اقتصادی منطقه فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به اینكه این طرح از تقاطع غیر همسطح ابوذر تا ابتدای پل میانگذر به طول 37 كیلومتر در حوزه استحفاظی آذربایجان غربی در دست اجراست گفت: سه قطعه دیگر این پروژه در حوزه آذربایجان شرقی اجرا می شود.

وی اضافه كرد: آزادراه ارومیه ـ تبریز به طول 149كیلومتر یكی از طرحهای بزرگ وزرات راه و شهرسازی است كه نقش كلیدی در توسعه محورهای ارتباطی شمال غرب كشور ایفا می كند.

مدیركل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اظهار كرد: این طرح در دو بخش ساخت پل میانگذر دریاچه ارومیه و آزاد راه شهید كلانتری طراحی شده و در حال حاضر پل میانگذر مورد بهره برداری گرفته است.

محبت خواه از اتمام مطالعات طرح احداث آزادراه بازرگان - سه راهی ایواوغلی نیز خبر داد و افزود: مراحل اجرایی این طرح در صورت تامین اعتبار به زودی آغاز خواهد شد.

محبت خواه خاطرنشان كرد: بهره برداری از پل میانگذر دریاچه ارومیه مسافت ارومیه و تبریز از 265 كیلومتر به 130 كیلومتر كاهش یافته و در زمان تردد این محور حدود یك و نیم ساعت صرفه جویی می شود.

582/583/ 1645